پنتاگون: آمریکا عملیات ضد تروریسم در سوریه را شدت می بخشد

© AP Photo / Alex Brandonپنتاگون: آمریکا عملیات ضد تروریسم در سوریه را شدت می بخشد
پنتاگون: آمریکا عملیات ضد تروریسم در سوریه را شدت می بخشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای آمریکایی در سوریه پس از توقف ناشی از دفاع از نیروهای خود پس از ترور شهید سردار قاسم سلیمانی، عملیات ضد تروریسم را افزایش دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، ژنرال کنت مکنزی فرمانده سنتکام مرکز نیروهای مسلح ایالات متحده، اعلام کرد، که منطقه عملیاتی ضد تروریسم شامل خاورمیانه می شود.

وی گفت: سرعت عملیات ضد تروریسم در حال افزایش است. اکنون، براساس گفته های مکنزی، نیروهای آمریکایی در سوریه بطور هفتگی به همراه نیروهای کرد، سه تا چهار عملیات علیه گروه تروریستی دولت اسلامی داعش انجام می دهند.

پنتاگون: 34 نیروی آمریکایی در پی حمله ایران به پایگاه نظامی این کشور در عراق مجروح شدند - اسپوتنیک ایران
پنتاگون: 34 نیروی آمریکایی در پی حمله ایران به پایگاه نظامی این کشور در عراق مجروح شدند

در همان زمان، مکنزی مشخص نکرد که نیروهای آمریکایی تا چه مدت در این کشور باقی خواهند ماند. این فرمانده سنتکام گفت: من صادقانه نمی دانم تا کی در اینجا خواهیم بود و من هیچ دستورالعمل دیگری برای ادامه کار با شرکای خود در اینجا ندارم. وی در پاسخ به سؤالات روزنامه نگاران، اضافه كرد كه نیروهای مسلح آمریكا با پیشرفت در آینده آماده مقابله با موقعیتهای مختلف در این كشور خواهند بود. ژنرال تأکید کرد: اکنون داعش در اولویت ماست.

در 9 اکتبر، آنکارا اعلام کرد که برای ایجاد یک منطقه حائل، عملیات "چشمه صلح" را در شمال سوریه انجام خواهد داد که طبق برنامه آنکارا، پناهندگان سوری می توانند از ترکیه بازگردند.

رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ در اواخر ماه اكتبر از عقب نشینی ارتش آمریكا از منطقه عملیات ترکیه خبر داد، اما اظهار داشت كه واشنگتن قصد دارد كنترل میادین نفتی در شمال شرقی این كشور را حفظ كند.

گفتنی است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала