لاریجانی: حمله به عین ‌الاسد ایران را تا سالها از حمله نظامی مصون کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / لاریجانی: حمله به عین ‌الاسد ایران را تا سالها از حمله نظامی مصون کرد
لاریجانی: حمله به عین ‌الاسد ایران را تا سالها از حمله نظامی مصون کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون سابق وزیر خارجه ایران حمله به عین ‌الاسد را عامل مهمی در بازدارندگی حمله نظامی به تهران دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدجواد لاریجانی، دیپلمات باسابقه و معاون سابق وزیر خارجه ایران در خصوص گزارش رسانه‌های آمریکایی از قبیل سی‌ان‌ان از پایگاه عین ‌الاسد پس از حمله موشکی ایران گفت: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند تا به تدریج اخبار این حمله را منتشر کنند. در این راستا برای انحراف افکار عمومی به جابجایی اخبار دیگر از جمله ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی می‌پردازند.

آینده روابط ایران و کشورهای منطقه پس از حمله موشکی سپاه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آینده روابط ایران و کشورهای منطقه پس از حمله موشکی سپاه

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: آنان در ادامه به گونه‌ای آمار کشته‌شدگان، مجروحان و تجهیزات منهدم‌شده‌شان را منتشر خواهند کرد که به هیبت‌شان ضربه نزند. در حالی که این حمله موشکی ایران به عین ‌الاسد موجب شد تا به لحاظ استراتژیک حداقل تا 10 سال آینده هیچ کشوری در دنیا جرات حمله به ایران را نداشته باشد. این بازدارندگی یکی از دستاوردهای بزرگ حمله به پایگاه آمریکایی عین ‌الاسد است.

معاون سابق وزیر خارجه ایران افزود: از همه این‌ها مهمتر پویش جدیدی است که در مقاومت به وجود آمده است. مقاومت پروسه خروج نظامی آمریکا از منطقه را کلید زده است. مقاومت تاکنون تلاش داشت اذناب و ایادی آمریکا را هدف قرار بدهد که در این مسیر موفق هم بود و گاهی ترکش‌هایش به آمریکا هم می‌خورد. اما امروز مقاومت اخراج نظامی و همه‌جانبه آمریکا از منطقه را کلید زده است. این پروسه مهمی است.

اولین فیلم از لحظه اصابت موشک‌ های سپاه به عین الاسد از داخل پایگاه - اسپوتنیک ایران
اولین فیلم از لحظه اصابت موشک‌ های سپاه به عین الاسد از داخل پایگاه

وی در ادامه بیان داشت: دومین اشتباه آمریکایی‌ها نیز همین است که فکر نمی‌کردند چنین تبعاتی برای‌شان به همراه داشته باشد. تحلیل دشمنان این بود که با ترور سردار سلیمانی جبهه مقاومت تضعیف خواهد شد، اما بلعکس جبهه مقاومت تقویت شد.

گفتنی است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала