تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید به خروج از پیمان اسلو کرد

© Flickr / steve_hپرچم فلسطین
پرچم فلسطین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مذاکره‌ کنندگان ارشد فلسطینی تهدید به خروج از پیمان صلح اسلو در صورت اجرای طرح رئیس جمهوری آمریکا از معامله قرن کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، صائب عریقات مذاکره‌ کنندگان ارشد فلسطینی، بیان داشت که سازمان آزادی بخش فلسطین "حق خروج از توافق موقت" که بخش مهمی از پیمان اسلو است، را برای خود محفوظ می‌ داند.

دونالد ترامپ - اسپوتنیک ایران
آمریکا چهار سال فرصت خواهد داد تا "معامله قرن" آماده اجرا شود

عریقات گفت که خروج از این پیمان در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از طرح معامله قرن رونمایی کند، اتفاق خواهد افتاد.

تشکیلات خودگردان فلسطین راهبردی را برای حرکت در سه زمینه از جمله مراجعه به شورای امنیت در نظر گرفته است تا بر اساس آن به مقابله با معامله قرن برخیزد.

در همین ارتباط "واصل ابو یوسف" عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و عضو کمیته‌ ای که توصیه‌ هایی را در ارتباط با نحوه تعامل با معامله قرن مطرح کرده است، گفت: نخستین گام برای مقابله با این طرح در سطح بین المللی و با مراجعه به شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و نیز دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) انجام خواهد گرفت.

به گفته ابو یوسف، تحرک دوم شامل "کارآمد سازی تمام اشکال مقاومت مردمی و اجرای تصمیمات شورای مرکزی و ملی فلسطین از جمله متوقف کردن توافقنامه‌ های امنیتی و سیاسی با اسرائیل است.

وی گام سوم را شامل تحریم فراگیر اسرائیل دانست.

طرح معامله ننگین قرن که توسط دولت آمریکا ارائه شده است، شامل انضمام کامل قدس و شهرک‌ های موجود در کرانه باختری به اسرائیل و نادیده گرفتن حق بازگشت آوارگان فلسطینی است.

قرار است ترامپ روز سه‌ شنبه پیش از دیدار با "بنیامین نتانیاهو" نخست‌ وزیر اسرائیل و بنی گانتز رهبر حزب آبی‌ سفید این کشور، از این طرح رونمایی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала