شیوع «کروناویروس»در چین، انگیزش آمریکا

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر ژیرینوفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه
ولادیمیر ژیرینوفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژیرینوفسکی مقصران شیوع اپیدمی ویروس « کرونا» در چین را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر ژیرینوفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه در دیدار با دانشجویان و استادان انستیتوی تمدن جهانی اعلام نمود که شیوع بیماری «کرونا ویروس» در چین، انگیزش و تحریک آمریکاست.

وی در این باره گفت:«آیا این نوع جدید گریپ است و یا یک تحریک جدید؟ آمریکا، اقتصاد. آمریکایی‌ها از آن می ترسند که نتوانند به چین برسند و یا در یک سطح با آن کشور باشند».

به گفته سیاستمدار روسیه، اینگونه تحریکات برای اولین بار نیست که رخ می دهد. ژیرینوفسکی به عنوان مثال از آنفلونزای مرغی و «گوشت بریتانیایی» نام برد که به مذاق تعدادی خوش نیامد.

وی در ادامه گفت:« طی 3 ماه همه چیز به پایان می‌رسد. این یک انگیزش بود. داروها فروخته و افرادی میلیاردر شدند. آنها عمدتا در سوئیس ساکن هستند».

تحریک جنگ هسته‌ای ممکن است؟ - اسپوتنیک ایران
تحریک جنگ هسته‌ای ممکن است؟

بیش از 43 میلیون چینی در استان ووهان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته‌اند. ویروس ناشناخته و کشنده کرونا برای نخستین‌بار هم در همین استان شیوع پیدا کرد. این استان اکنون تحت قرنطینه کامل قرار گرفته است.

مسئولان همه راه‌های ارتباطی با شهر ووهان را مسدود کرده‌اند و مردم در قرنطینه هستند. تردد همه قطارها از ووهان و پرواز هواپیماهای مسافربری از این شهر نیز ممنوع شده است. در پی وخامت وضعیت در ووهان، مقامات اعلام کردند که شهر هووان گانگ، واقع در 70 کیلومتری ووهان نیز تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته و تردد همه وسایل نقلیه در آن با محدودیت مواجه است.

تاکنون مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن، کره جنوبی، تایلند، ویتنام، آمریکا، هند، سنگاپور، ویتنام، استرالیا، هنگ‌کنگ و عربستان سعودی گزارش شده است. مبتلایان به این ویروس در این کشورها افرادی بودند که پیش‌تر به چین سفر کرده بودند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

مقامات چینی به افرادی که از مناطق قرنطینه شده خارج می‌شوند توصیه کرده‌اند که دو هفته در منازل خود بمانند.فرودگاه بین‌المللی استانبول نیز مسافرین را که از چین به این فرودگاه آمده‌اند به شدت تحت کنترل و مراقبت قرار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала