رژیم غذایی و خطر حمله قلبی

© Depositphotos.com / Syda_Productionsرژیم غذایی و خطر حمله قلبی
رژیم غذایی و خطر حمله قلبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاهش وزن با کمک رژیم غذایی با پروتئین بالا، احتمال حمله قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « ibtime»، رژیم غذایی پُر پروتئین خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد. این نوع رژیم در کاه شوزن موثر است اما طی تحقیقات مشخص شده است که ممکن است باعث بروز حملات قلبی شود.

چندی پیش نتایج یک مطالعه نشان ‌داد که رعایت چنین رژیمی می‌تواند سلامت قلب را نیز به خطر انداخته و خطر بروز حمله قلبی را در فرد افزایش دهد.محققان در این تحقیق دریافتند که رژیم غذایی پُر پروتئین منجر به ایجاد پلاک بیشتر در عروق فرد می‌شود، به ویژه پلاک‌های ناپایداری که مستعد پاره شدن و مسدود کردن شریان‌ها هستند.

پودر جیرجیرک به عنوان یکی از منابع شناخته شده پروتئین +عکس - اسپوتنیک ایران
پودر جیرجیرک به عنوان یکی از منابع شناخته شده پروتئین +عکس

ریشه مشکل در از بین رفتن ماکروفاژها بود، آن دسته از سلول‌های ایمنی که پلاک را از شریان‌ها پاک می‌کنند. محققان دریافتند که پلاک‌ها در عروق موش‌هایی که از رژیم پُر پروتئین پیروی کرده بودند، با دربرداشتن حجم بالایی از این سلول‌های ایمنی مرده، به «گورستان ماکروفاژ» تبدیل شده‌اند. این امر باعث ناپایداری بیشتر این پلاک‌ها شده و راه را برای حمله قلبی احتمالی هموار می‌کرد.

در موش‌هایی که در این مطالعه رژیم غذایی پُرچرب و پُر پروتئین داشتند در مقایسه با آن دسته از موش‌هایی که براساس رژیم پُرچرب و کم پروتئین تغذیه شده بودند، افزایش پلاک ناپایدار مشاهده شد. تشکیل پلاک شریانی 30 درصد افزایش پیدا کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала