پیشنهاد سناتور روس برای مقابله با افزایش تنش در جهان

© Sputnik / Alexey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد سناتور روس برای مقابله با افزایش تنش در جهان
پیشنهاد سناتور روس برای مقابله با افزایش تنش در جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سناتور روس پیشنهاد رئیس جمهور این کشور برای نشست اعضای دائم شوای امنیت سازمان را مهم و ضروری خواند.

به گزارش اسپوتنیک، ویکتور بوندروف، رئیس کمیته امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه گفت: در پی افزایش تنش جهانی، پیشنهاد ولادیمیر پوتین مبنی بر برگزاری نشست اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل کاملاً موجه است.

پوتین خطاب به اسد: ترامپ را به دمشق دعوت کن  - اسپوتنیک ایران
پوتین خطاب به اسد: ترامپ را به دمشق دعوت کن

بوندروف تصریح کرد: پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، برای برگزاری اجلاس اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل، به موقع و مهم است. در واقع پنج قدرت هسته ای مسئولیت ویژه ای برای حفظ تمدن، ثبات جهانی و صلح در جهان را دارند. باید در مقابل تلاش ها برای تضعیف جهان مقاومت کنیم، به این دلیل که ممکن است درگیری ها منطقه ای به یک جنگ بزرگ تبدیل شود.

وی افزود: حوداث اخیر ایران، ترور سردار سلیمانی و فاجعه هواپیمای مسافربری اوکراین در اوایل سال جاری میلادی باعث شده که این کشور و عراق مرکز توجه دنیا قرار بگیرند.

 بوندروف ادامه داد: عراق به عنوان مکانی برای حمله هوایی و ترور فرمانده نظامی ایران به طور اتفاقی انتخاب نشده است.

وی گفت: آمریکایی ها در تلاشند تا ایران را به جهان منزوی کنند و برای این منظور هرگونه اقدامی را صورت می دهند، خواه در خصوص تلاش های تایید نشده برای دستیابی به سلاح هسته ای و یا انکار هولوکاست باشد ، که از سوی مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در مجمع جهانی یادبود هولوکاست مورد بحث قرار گرفت. از این گذشته، ویران کردن ایران از درون چندان آسان نیست.

بوندروف تاکید کرد، از اینرو برای نابودی ایران، آمریکایی ها عامدانه سایر کشورها به ایران بدبین می کند، همچنین آنها را در برابر اسرائیل و عراق قرار می دهند.

این سیاستمدار معتقد است در این شرایط تمامی کشورها در جوامع بین المللی باید برای حل و فصل مسالمت آمیز درگیری ها در خاورمیانه تمرکز کنند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала