مقامات فلسطین "معامله قرن" پیشنهادی آمریکا را مردود می دانند

© REUTERS / Mohammad Hamedمقامات فلسطین "معامله قرن" پیشنهادی آمریکا را مردود می دانند
مقامات فلسطین معامله قرن پیشنهادی آمریکا را مردود می دانند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نبیل ابو رودینه، سخنگوی رسمی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد مقامات فلسطین طرح پیشنهادی آمریکا برای حل و فصل درگیری خاورمیانه موسوم به "معامله قرن" را مردود می دانند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که قبل از دیدار با بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل که قرار است در تاریخ 28 ژانویه برگزار شود ، طرح حل و فصل درگیری خاورمیانه را ارائه خواهد داد.

معامله قرن محور ديدار پوتين و عباس - اسپوتنیک ایران
معامله قرن محور ديدار پوتين و عباس

خبرگزاری فلسطینی وفا سخنان ابورودینه را نقل می کند که گفت: "اگر این معامله بر اساس فرمول های قبلاً رد شده اعلام شود ، مقامات (فلسطین) یکسری تدابیر  را برای حمایت از حقوق قانونی ما اعلام خواهند کرد."

فلسطینی ها در چارچوب روند صلح با اسرائیل ، که در حال حاضر به حالت تعلیق در آمده است ، خواستار این هستند که مرزهای آینده بین دو کشور مستقل به امتداد خطوطی که قبل از جنگ شش روزه سال 1967 وجود داشت ، بازگردد و ضمناً مخالف تبادل احتمالی سرزمین ها نیستند. فلسطینی ها امیدوارند که کشور خود را در کرانه باختری و نوار غزه ایجاد کنند که اورشلیم شرقی پایتخت آن شود. اسرائیل از بازگشت به مرزهای سال 1967 امتناع می ورزد  و مخالف تقسیم اورشلیم است  که آنرا پایتخت ابدی و غیرقابل تفکیک خود اعلام کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала