نقطه ضعف آمریکا در صورت آغاز جنگ چیست؟

© Photo / U.S. Navy/Ryan U. Kledzikنقطه ضعف آمریکا در صورت آغاز جنگ چیست؟
نقطه ضعف آمریکا در صورت آغاز جنگ چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا در صورت آغاز جنگ در منطقه اوراسیا به خاطر وضع ناوگان حمل و نقل دریایی خود در معرض خطر شکست قرار خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، نظر لورن تامپسون (Loren Thompson)، مفسر مجله فوربس چنین است.

وی خاطرنشان می کند که ایالات متحده همیشه عملیات جنگی خود را به دور از قلمرو این کشور انجام می دهد و  بنابراین مجبور است نیروها ، تجهیزات و ماشین های نظامی را از راه دور به میدان نبرد منتقل کند که این یک کار پیچیده از لحاظ لوژستیکی و نقطه ضعف نیروی دریایی ایالات متحده است.

به گفته این روزنامه نگار ، اکنون نیروی دریایی آمریکا از 65 کشتی ترابری از نوع رول آن/ رول آف استفاده می کند که بسیار کهنه و قدیمی هستند ، تنها 40٪ از این کشتی ها قادر به انجام مأموریت های جنگی هستند. آقای تومپسون می گوید نیروی دریایی ایالات متحده سعی دارد با مستقر کردن کشتی های ترابری خود در نزدیکی "مناطق جنگی بالقوه" این وضعیت را حل کند.

نیروی دریایی آمریکا - اسپوتنیک ایران
افشای سناریوی جدید آمریکا برای مقابله با روسیه در دریا

تامپسون اضافه می کند ممکن است نیروی دریایی آمریکا در صورت جنگ از کشتی های غیرنظامی استفاده کند ، اما این کار مسائل موجود در رابطه با تدارکات نظامی را حل نخواهد کرد.

به عقیده وی ، به دلیل کمبود وسایل حمل و نقل دریایی ، "ماهرترین نیروی زمینی  در جهان"  ممکن است دیر وارد جنگ شود یا توانایی نبرد مؤثر را از دست بدهد.

پیش از این ، مجله آمریکایی نشنال اینترست قدرتمندترین نیروهای دریایی جهان را معرفی کرده بود. این مجله نیروی دریایی ایالات متحده را به خاطر داشتن بیشترین تعداد ناوها در مکان نخست قرارداده بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала