ویروس کرونا به ایران هم رسید؟

© Depositphotos.com / Subbotinaابتلا به ویروس کرونا
ابتلا به ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسافران ورودی از چین جهت بررسی علائم ابتلا به کرونا در فرودگاه امام خمینی کنترل می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، در حال حاضر مسافرانی که از چین وارد ایران می‌شوند، در فرودگاه بین المللی امام خمینی از نظر علائم ابتلا به ویروس کرونا بررسی می‌شوند. اگر علائمی از بیماری مشاهده شود، اقدامات لازم برای مراقبت از این افراد انجام می‌شود.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در توضیح گفت:«اگر کسی در چین آلوده به این بیماری شده باشد، فقط می‌تواند از طریق هواپیما به ایران برسد و تنها جایی که مسافر از چین وارد می‌شود، فرودگاه بین المللی امام خمینی است.

سومین گونه خطرناک ویروس کرونا در حال حاضر در کشور چین مطرح و موارد اولیه آن مشاهده شده است. کرونا ویروس انواع مختلفی دارد که سه گونه از آن به عنوان گونه‌های خطرناک شناخته شده‌اند.

در تشخیص و گزارش دهی بیماری به سازمان جهانی بهداشت تاخیر وجود داشته است. هنوز ابهامات فراوانی درباره این بیماری مطرح است و تخمین زده می‌شود که بین هزار و 700 تا 4 هزار نفر در چین به این گونه جدید ویروس کرونا مبتلا باشند.

حدود 200 هزار ویروس‌ در اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند - اسپوتنیک ایران
حدود 200 هزار ویروس‌ در اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند

 تاکنون موارد معدودی از این بیماری از کشور چین عبور کرده و گزارش شده است. یک مورد در تایلند، یک مورد در ژاپن، یک مورد در کره جنوبی و یک مورد در آمریکا گزارش شده که همه این موارد به علت سفر از شهر ووهان چین انتقال پیدا کرده است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

روش تشخیص این بیماری مشخص شده و آلمانی‌ها کیت تشخیص این بیماری را تهیه کرده‌اند. در ایران نیز اقدام کردیم تا کیت تشخیصی را تهیه کنیم و آزمایشگاه مرجع سلامت از هر نظر برای شناسایی ویروس کرونا 2019 مجهز است».

در سال 2003 میلادی، نوعی از ویروس کرونا در چین شناسایی شد که عامل ایجاد کننده بیماری سارس بود و در آن سال، ظرف مدت کوتاهی در 27 کشور دنیا گسترش پیدا کرد و به یک وضعیت اضطراری بهداشتی با اهمیت بین المللی تبدیل شده بود. این ویروس در آن سال به سرعت و ظرف 10 هفته کنترل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала