اولین حضور کره شمالی در کنفرانس امنیتی مونیخ

© AP Photo / Matthias Schraderکنفرانس امنیتی مونیخ
کنفرانس امنیتی مونیخ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران هم در کنفرانس مونیخ شرکت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری « دویچه وله»،کره شمالی که تاکنون به کنفرانس امنیتی مونیخ دعوت نشده بود، این بار در آن شرکت می‌کند.

کره شمالی امسال یکی از نمایندگان خود را به مونیخ آلمان برای شرکت در کنفرانس امنیتی اعزام خواهد کرد. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی در این کنفرانس شرکت می‌کند.

به گفته ولفگانگ ایشینگر، رئیس این کنفرانس امنیتی، انتظار می‌رود که کیم سون گیونگ، معاون وزیر خارجه کره شمالی، به نمایندگی از پیونگ‌یانگ در این معتبرترین دیدار کارشناسان امنیتی جهان که از 14 تا 16 فوریه آینده در مونیخ برگزار می‌شود، شرکت کند.طبق گفته ایشینگر، همچنین انتظار می‌رود که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز از شرکت‌کنندگان در کنفرانس امنیتی مونیخ باشد.

افشای جزئیات قرارداد مونیخ و پیپ استالین در مسکو - اسپوتنیک ایران
افشای جزئیات قرارداد مونیخ و پیپ معروف استالین در مسکو

کنفرانس امنیتی مونیخ در سال جاری میلادی برای 56-مین بار برگزار خواهد شد. تاکنون سران 18 کشور، رؤسای 12 دولت و 70 وزیر خارجه و دفاع از کشورهای مختلف آمادگی خود برای شرکت در این کنفرانس را اعلام کرده‌اند.

به گفته ایشینگر، این نخستین باری است که کره شمالی به کنفرانس امنیتی مونیخ دعوت می‌شود. این دیپلمات ارشد که از جمله سفیر پیشین آلمان در واشنگتن نیز بوده، در خصوص دلیل دعوت از پیونگ‌یانگ برای شرکت در کنفرانس مزبور گفت: «من معتقدم، وقتی کره شمالی و جنوبی با یکدیگر درباره تنش‌زدایی مذاکره کرده و حتی ترامپ شخصا با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند، چنین دعوتی نمی‌تواند غلط باشد. تازه در هر حال ما با کره شمالی روابط دیپلماتیک داریم».

ولفگانگ ایشینگر ایران را نیز با وجود اوج‌گیری کم‌سابقه تنش‌ها در منطقه خلیج فارس به کنفرانس امنیتی مونیخ دعوت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала