افزایش تعداد مبتلایان به کروناویروس در چین

© Fotolia / jarun011افزایش تعداد مبتلایان به کروناویروس در چین
افزایش تعداد مبتلایان به کروناویروس در چین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد مبتلایان به کروناویروس در چین به سرعت در حال افزایش است.

به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون مرکزی چین از افزایش تعداد کل افراد آلوده به کروناویروس به 473 نفر در این کشور خبر داد.

این در حالی است که پیش از این تعداد مبتلایان به این ویروس 440 نفر و تعداد کشته شدگان نه نفر گزارش شده بود. تا به امروز، این ویروس در 25 استان و شهرهای تحت کنترل دولت مرکزی شیوع یافته است.

خطر شیوع ویروس کرونا در حال افزایش است - اسپوتنیک ایران
خطر شیوع کرونا ویروس در حال افزایش است

این ویروس در حال حاضر در خارج از چین نیز شیوع یافته و در کره جنوبی، ژاپن، ایالات متحده و تایلند نیز موارد ابتلا گزارش شده است. مواردی نیز از عفونت‌های مشکوک در سنگاپو، هنگ کنگ و استرالیا شناسایی شده‌اند. مقامات چینی رسما تأیید کرده‌اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

بیماری جدید بر اثر ورود یک نوع ویروس ناشناخته جدید از خانواده کروناویروس‌ها به بدن، فرد را ابتدا به تنگی نفس و سینه‌پهلو مبتلا کرده و در مواردی بر اثر شدت تنگی نفس منجر به مرگ فرد می‌شود. سرایت این بیماری از انسان به انسان شیوع آن را تسریع می‌کند. آغاز تعطیلات سال نوی چینی و مسافرت‌های شهروندان چین با قطار و هواپیما نیز نگرانی‌ها از خطر شیوع بیماری جدید در این کشور را افزایش داده است.

علائم رایج عفوت ناشی از این ویروس شامل علائم تنفسی‏، تب، سرفه‏، تنگی نفس و دیگر مشکلات تنفسی است. در موارد وخیم‌تر عفونت می‌تواند منجر به بروز بیماری التهاب ریه‌ها، "ذات الریه"، بیماری سارس، نارسایی کلیه و حتی مرگ شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала