خطر شیوع کرونا ویروس در حال افزایش است

© REUTERS / Kim Hong-Jiخطر شیوع ویروس کرونا در حال افزایش است
خطر شیوع ویروس کرونا در حال افزایش است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد موارد عفونت تایید شده به ویروس جدید چینی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، لی بن، معاون رئیس کمیته دولتی بهداشت و مراقبت های بهداشتی چین، در روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: خطر انتشار نوع جدیدی از کرونا ویروس به دلیل جهش های احتمالی در حال رشد است. 

کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
قربانیان کرونا ویروس در چین به 6 نفر رسید

وی گفت: "اخیراً تعداد موارد عفونت تایید شده به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و بدون شک ما با بهبود روشهای تشخیص از این ویروس در سراسر چین و جهان آگاه می شویم. ابتلا به این بیماری طور عمده در ووهان مشاهده شده است، موارد انتقال از انسان به انسان و عفونت پرسنل پزشکی از قبل شناسایی شده است".

به گفته وی، "ویروس در درجه اول توسط قطرات موجود در هوا منتقل می شود، احتمال جهش آن وجود دارد، احتمال شیوع بیشتر این بیماری بیشتر از پیش شده است".

این ویروس در حال حاضر در خارج از چین شیوع یافته است، در کره جنوبی ، ژاپن ، ایالات متحده و تایلند نیز عفونت گزارش شده است، مواردی که به عفونت های مشکوک در سنگاپو ، هنگ کنگ و استرالیا شناسایی شده اند. مقامات چینی رسما تأیید کرده اند که ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

بیماری جدید بر اثر ورود یک نوع ویروس ناشناخته جدید از خانواده کروناویروس‌ها به بدن، فرد را ابتدا به تنگی نفس و سینه‌پهلو مبتلا کرده و در مواردی بر اثر شدت تنگی نفس منجر به مرگ فرد می‌شود. سرایت این بیماری از انسان به انسان شیوع آن را تسریع می‌کند. آغاز تعطیلات سال نوی چینی و مسافرت‌های شهروندان چین با قطار و هواپیما نیز نگرانی‌ها از خطر شیوع بیماری جدید در این کشور را افزایش داده است.

علائم رایج عفوت ناشی از این ویروس شامل علائم تنفسی‏، تب، سرفه‏، تنگی نفس و دیگر مشکلات تنفسی است. در موارد وخیم‌تر، عفونت می‌تواند منجر به بروز بیماری التهاب ریه ها "ذات الریه" بیماری سارس، نارسایی کلیه و حتی مرگ شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала