چه فردی سرکرده جدید داعش شد؟

© AP Photo / Khalid Mohammedداعش
داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرکرده جدید سازمان تروریستی مسئول نظارت بر عملیات سازمان در سراسر جهان بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «گاردین»، نام سرکرده داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)، فاش شد. او امیر محمد عبدالرحمن المولی السلبی، است. او یکی از اعضای موسس این گروه و مسئول عملیات اسیرگیری در بین اقلیت یزیدی عراق و نظارت بر عملیات داعش در سرتاسر جهان بود.

در گزارش نشریه نامبرده آمده است:«جایگزینی سرکرده سابق سازمان تروریستی که کشته شد چند ساعت پس از مرگ البغدادی اعلام شد. قرار بود ابو ابراهیم الهاشمی القریشی، جانشین او شود.

مشاور سابق کاخ سفید: ترور سلیمانی ممکن است مواضع داعش در عراق را تقویت کند - اسپوتنیک ایران
مشاور سابق کاخ سفید: ترور سلیمانی ممکن است مواضع داعش در عراق را تقویت کند

السلبی در ماه اوت نیز به عنوان جایگزین بالقوه البغدادی مطرح شده بود که بیمار بود اما چند ماه طول کشید تا تأیید شود. السلبی سعی می کند به تقویت نسل جدید و جوان داعشی بپردازد. او یکی از بانفوذترین نظریه‌پردازان در رده‌های بالای سازمان تروریستی داعش و یکی از معدود سران غیرعرب داعش می‌باشد.

دونالد ترامپ ،رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا 27 اکتبر سال 2019  اعلام کرد که نیروهای ویژه ارتش این کشور ابوبکر البغدادی، رهبر داعش را در روستای بریشا در حومه ادلب سوریه کشتند. رئیس جمهور آمریکا گفت که نتایج آزمایش‌های دی‌ان‌ای نشان داده است فردی که توسط نیروهای امریکا کشته‌ شده است، ابوبکر البغدادی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала