وب سایتی که اطلاعات هک شده کاربران را می فروخت تعطیل شد

© Fotolia / Tomasz Zajdaوب سایتی که اطلاعات هک شده کاربران را می فروخت تعطیل شد
وب سایتی که اطلاعات هک شده کاربران را می فروخت تعطیل شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی عملیاتی که پلیس فدرال آمریکا با همکاری پلیس هلند و ایرلند انجام داد، توانست وب سایتی به نام وی لیک اینفو که اطلاعات سرقت شده از کاربران اینترنت را به فروش می‌رساند را تعطیل کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از انگجت، وب سایت وی لیک اینفو که یکی از سایت‌های مشهورترین وب سایت های فروش داده‌های شخصی کاربران اینترنت بود در این عملیات تعطیل شد. در جریان اجرای عملیات شناسایی عوامل گرداننده این سایت، نیروهای پلیس در کشورهای هلند و ایرلند شمالی دو جوان 22 ساله را دستگیر کرده اند که گفته می‌شود با این سایت در ارتباط بوده اند. این وب سایت اطلاعات مربوط به بیش از ده هزار حمله هکری را جمع آوری کرده و به فروش می‌رساند.

راهی برای هک کردن صدها میلیون آیفون پیدا شد - اسپوتنیک ایران
راهی برای هک کردن صدها میلیون آیفون پیدا شد

بر اساس برآوردهای اولیه بیش از 12 میلیارد نام کاربری و کلمه عبور در وب سایت یادشده وجود داشت که از وب سایت‌های مختلف و سایت‌های شرکت‌های گوناگون تجاری به سرقت رفته بود. WeLeakInfo این اطلاعات را در قالب یک پایگاه داده قابل جستجو سازماندهی کرده بود تا افراد با جستجوی آدرس ایمیل یک فرد بتوانند نام کاربری، کلمه عبور، شماره‌های تماس و آدرس‌های آی پی مرتبط با او را بیابند. دسترسی به اطلاعات یادشده از طریق پرداخت حق عضویت ممکن بود. حداقل رقم حق عضویت دو دلار اعلام شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала