راه اندازی نخستین توربین ملی در شبکه گازی ایران

© Sputnik / Mihail Voskresenskijراه اندازی نخستین توربین ملی در شبکه گازی ایران
راه اندازی نخستین توربین ملی در شبکه گازی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر پژوهش و فن‌آوری شرکت ملی گاز از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به دانش فنی نخستین توربین ملی گازی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محسن مظلوم فارسی‌ باف مدیر پژوهش و فن‌آوری شرکت ملی گاز، در مراسم آغاز به کار شانزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش در جمع خبرنگاران با اشاره به دستیابی ایران به دانش فنی طراحی و ساخت توربین های 25 مگاواتی کاربردی در صنایع گاز کشور، گفت: توربین 25 مگاواتی ساخت داخل با دانش ایرانی در تاسیسات تقویت فشار دهق نصب و راه اندازی شده است.

 احتمال کشف نفت و گاز در 12 حوزه نفت‌ خیز ایران - اسپوتنیک ایران
احتمال کشف نفت و گاز در 12 حوزه نفت‌ خیز ایران

مدیر پژوهش و فن‌آوری شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه نصب و راه اندازی این توربین گازی ایرانی تاکنون بالغ بر 24 هزار ساعت کار بدون نقص داشته است، تصریح کرد: این توربین با حمایت شرکت گاز و مشارکت توربوکمپرسور نفت طراحی و ساخته شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دومین گام به منظور دستیابی کامل به دانش طراحی و ساخت توربین های گازی در کشور، طراحی و تولید نسل جدید توربین های 27 مگاواتی است، بیان کرد: توربین های جدید برای شرایط خاص عملیاتی در صنعت گاز در دست طراحی و تولید است.

اولین پیگ هوشمند برای لوله 56 اینچی فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار را پشت سر می گذارد و سال آینده رسما ساخت این پیگ با مشارکت شرکت های دانش بنیان ایرانی کلید خواهد خورد.
مظلوم فارسی‌ باف همچنین از دستیابی ایران به دانش فنی و ساخت پیگ هوشمند برای خطوط لوله 30 اینچی گاز خبر داد و گفت: بهره برداری آزمایشی از این توربین ها در شبکه انتقال گاز کشور آغاز شده و با پایان مراحل بهره برداری آزمایشی، تولید انبوه با تکنولوژی کاملا بومی و ایرانی از سال 99 آغاز خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала