دانشگاه شریف به یاد جانباختگان سانحه هوایی بورس تحصیلی اعطا خواهد کرد

© Sputnik / Mazyar Asadiدانشگاه شریف به یاد جانباختگان سانحه هوایی بورس تحصیلی اعطا خواهد کرد
دانشگاه شریف به یاد جانباختگان سانحه هوایی بورس تحصیلی اعطا خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که برای یاد بود قربانیان حادثه هوایی، ضمن نصب نماد در این دانشگاه هر سال نیز تعدادی بورس تحصیلی به دانشجویان اعطا میگردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمود فتوحی، رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: این دانشگاه در نظر دارد با کمک بنیاد ملی نخبگان و موافقت و حمایت معنوی خانواده‌های دانش‌آموختگان جانباخته در سانحه سقوط پرواز 752، هر ساله تعدادی بورس تحصیلی و تحقیقاتی به نام جانباختگان به دانشجویان شریف اعطا کند.
وی افزود: در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، 176 مسافر و خدمه پرواز جان باختند که 16 تن از آنها، دانش آموخته های دانشگاه شریف بودند. بر همین اساس دانشگاه بنا دارد تعدادی بورسیه تحصیلی و تحقیقاتی را با موافقت و حمایت معنوی خانواده‌های دانش آموختگان جان باخته و با کمک بنیاد حمایت از نخبگان ارائه دهد. این بورسیه به نام عزیزان از دست رفته، سالیانه به تعدادی از دانشجویان اهدا می شود تا یاد و نام آنها همچنان در یادها باقی بماند. جانباختگان حادثه هواپیمای اوکراینی فرزندان ما بودند که در جای جای دانشگاه با آنها خاطره داریم و برای یادمان آنها نماد جانباختگان در دانشگاه طراحی و نصب می شود، نماد این جانباختگان طراحی شده و در دانشگاه نصب می‌شود. 

مراسم وداع با پیکر قربانیان هواپیمای اوکراینی در کی‌یف آغاز شد - اسپوتنیک ایران
مراسم وداع با پیکر قربانیان اوکراینی هواپیمای سانحه دیده در کی‌یف آغاز شد

فتوحی با تاکید بر اینکه نباید چنین حوادثی تکرار شود، گفت: نمی توان گذشته را جبران کرد؛ ولی باید از چنین حوادثی درس گرفت تا بار دیگر تکرار نشود.

یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز 752 با 167 مسافر و 9 خدمه پرواز که در ساعت 6 و 12 دقیقه صبح چهارشنبه 18 دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد و در ساعت 6 و 18 دقیقه صبح در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد که در این حادثه همه سرنشینان آن جان باختند.

در این هواپیما 52 جوان دانش آموخته دانشگاه‌های کشور حضور داشتند. حمیدرضا ستاره کوکب، مهدی اسحاقیان، پونه گرجی، ایمان آقا بالی، آرش پورضرابی، محمد الیاسی، فائزه فلسفی، میلاد قاسمی آریایی، الناز نبیی، ‌ محمد امین بیروتی، مریم ملک، زهرا حسنی سعدی، امیر اشرفی حبیب آبادی، محمد صالحه، غزل نوریان و منصور اثنی عشری 16 دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف بودند که در حادثه هواپیمای اوکراینی جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала