اعزام نیروهای کره جنوبی به تنگه هرمز

اشتراک
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد با گسترش مناطق عملیاتی یگان ضد دزدی دریایی، مستقل از آمریکا نیرو به تنگه هرمز اعزام می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «یونهاپ»،سئول در اعزام نیرو به تنگه هرمز مستقل از آمریکا عمل می کند.

وزارت دفاع کره جنوبی روز 21 ژانویه، بدون اشاره به زمان و ترکیب نیروهای اعزامی اعلام کرد نیروهای اعزامی به دلیل روابط خوب سئول با تهران، به ائتلاف تحت رهبری آمریکا نمی پیوندند بلکه این عملیات را بطور مستقل آغاز می کنند .وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد با گسترش مناطق عملیاتی یگان ضد دزدی دریایی کره جنوبی مستقر در خلیج عدن، بدون مشارکت در طرح آمریکا، به حفاظت از آبراه استراتژیک تنگه هرمز کمک می کند.

در بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی آمده است:«با توجه به شرایط فعلی در خاورمیانه، دولت تصمیم گرفته است به طور موقت حوزه فعالیت واحد ضد دزدان دریایی خود را گسترش دهد تا امنیت مردم و آزادی ناوبری کشتی ها تضمین شود.

رایزنی کره جنوبی با ایران برای اعزام نیرو به تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
رایزنی کره جنوبی با ایران برای اعزام نیرو به تنگه هرمز

نیروی دریایی کره جنوبی به منظور پیگیری تعهدات سئول برای مبارزه بین المللی با دزدان دریایی سواحل سومالی سال 2015 نیروهای ویژه دریایی خود موسوم به «واحد چئونگایی» را به خلیج عدن در یمن اعزام کرد و تا کنون در آن منطقه مستقر هستند.

اکنون کره جنوبی زیر فشار آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی اعلام کرده است حوزه عملیات این واحد خود را از خلیج عدن به نزدیکی های تنگه هرمز افزایش می دهد اما در ائتلاف آمریکا شرکت نخواهد کرد.

طی چند روز گذشته بود که یک مقام رسمی ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد بر اساس زندگی و امنیت مردم و همچنین عرضه نفت، در مورد اعزام نیرو به خلیج فارس در حال بررسی گزینه های مختلف هستیم و در این زمینه با ایران هم در حال مشورت هستیم.

این مقام گفته بود که دولت این کشور هنوز بررسی گزینه های چگونگی کمک به امنیت در تنگه هرمز را نهایی نکرده است اما ممکن است به زودی در این مورد تصمیم بگیرد.

کارشناسان کره جنوبی پیش بینی می کردند از جمله گزینه های در نظر گرفته شده اعزام یک افسر نظامی کره جنوبی به ائتلاف دریایی به رهبری ایالات متحده و سپس گسترش منطقه عملیاتی یگان ضد دزدی دریایی چونگائه به سمت تنگه هرمز باشد که اکنون در ساحل سومالی فعالیت می کند این واحد حدود 300 سرباز و یک ناوشکن چهار هزار و 400  تنی دارد.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود آمریکا به صورت مستقیم و غیر مستقیم از سئول خواسته است به این طرح بپیوندد اما سئول نمی خواهد به صورت مستقیم در این مورد با آمریکا مشارکت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала