لطفا برف نخورید +عکس، ویدئو

© Sputnik / Tabyldy Kadyrbekov /  مراجعه به بانک تصاویر چطور روی برف و یخ سُر نخوریم؟
چطور روی برف و یخ سُر نخوریم؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصان تغذیه خوردن برف را خطرآفرین توصیف کردند!

به گزارش اسپوتنیک، متخصصان تغذیه بر این باورند که ور حال حاضر مصرف و خوردن برف به دلیل آلودگی هوا و وجود ذرات معلق در آن خطرناک است.

به گفته آنها پس از بارش برف، این ذرات معلق بر روی زمین تجمع پیدا میکنند که خوردن برف از لحاظ بهداشتی درست نیست.

View this post on Instagram

ْ آيا برف قابل خوردنه؟ 🤔❄️ . برفى كه بر روى سطح زمين نشسته است ميتواند حاوى ناپاكى، برف ذوب شده، موى بدن حيوانات، باكترى يا حتى فضولات حيوانى يا انسانى باشد! . حتى برف تازه اى كه از آسمان ميبارد درصورتيكه هوا آلوده باشد، قابل خوردن نيست. . به هيچ وجه برف زرد رنگ يا مايل به صورتى و برفِ تازه اى كه روى خاك نشسته را نخوريد! . برف قابليت جذب تركيبات شميايى را هم بر روى سطح زمين و هم در آسمان داراست. دود سيگار يا هر آلاينده صنعتى، گازهاى موجود در هوا، تركيبات شيميايى كشاورزى موجود در هوا از موارد آلاينده برف قبل از رسيدن به سطح زمين هستند. . برفِ پاك و تميز بسيار وابسته به محل زندگى شماست. ماداميكه برفِ تازه عارى از هرگونه آلاينده ى ذكر شده باشد، خوردنش ايمن خواهد بود و دلپذير😃👍❄️ . . . <<لطفاً آبـفام را به دوستان خود معرفى كنيد🙏>> _____________________________ Is snow safe to eat?🤔❄️ . . . . #aabfam_ir #geologist #geology #weather #snow #eatingsnow #snowtoeat #pollution #polluted _____________________________ #آبفام #زمينشناس #زمينشناسى #هواشناس #هواشناسى #هوا #برف #خوردن_برف #برف #برف_خوردن . ▃▃▃▃▃▃▃▃ ‏‎آبـــــفـــــام ▃▃▃▃▃▃▃▃ ‏📸📝©aabfam® ‏🆔 @aabfam ‏@aabfam ‏@aabfam

A post shared by Geologists & Scientists (@aabfam) on

این مسئله به دلیل این است که در حال حاضر شرایط جوی به گونه‌ای است که کمتر شاهد بارش برف در ایران هستیم، بنابراین خوردن برف می‌تواند عناصر موجود در هوا را وارد دستگاه گوارش کند که این موضوع باعث بروز بیماری‌های گوارشی و سایر بیماری‌ها خواهد شد.

 

View this post on Instagram

A post shared by فروشگاه زیبایی بزک (@insta_bazaakir) on

همچنین وجود ذرات سنگین مانند سرب و جیوه غیرقابل اجتناب نیست و باید از خوردن برف پرهیز کرد به دلیل اینکه آلودگی موجود در این برف‌ها می‌تواند بیماری‌های اعصاب را تشدید کند.

View this post on Instagram

‌ #خوردن_برف #برف #غذاوخراسان #آلودگی #نیترات

A post shared by هفته نامه غذا و خراسان (@ghaza_weekly) on

بسیاری از کاربران عنوان کردند که خوردن برف به همراه شیره انگور از خوردنی هایی است که در روزهای برفی بسیار مورد توجه آنهاست. به گفته این دسته از کاربران، هشدار لازم و به موقعی در شبکه های اجتماعی در این مورد نوشته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала