ریابکوف: کاهش همکاری ایران با آژانس انرژی هسته ای، بهانه ای برای مخالفان است

© Sputnik / Valeriy Melnikovسرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران باید همکاری کامل خود با آژانس بین المللی انرژی هسته ای را حفظ نماید و قطع همکاری بهانه ای برای گمانه زنی های بیشتر مخالفان تهران است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص به خبرنگاران توضیح داد.
به گفته ی وی ایده مربوط به کم کردن میزان همکاری با آژانس بین المللی انرژی هسته ای گاه و بی گاه توسط نمایندگان تهران مطرح می شود.
این دیپلمات تاکید کرد: "ما معتقدیم که این مسیر خطا و اشتباهیست. فکر می کنیم که حفظ همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی هسته ای در چارچوب پروتکل تکمیلی برای توافق مربوط به ضمانت ها به نفع ایران است. این امر ثبات موضع ایران را در گفتگو با جوامع بین الملل به همراه دارد. مهم این است که بهانه ای به مخالفان تهران داده نشود تا بگویند که در ارتباط با آنچه در برنامه هسته ای تهران اتفاق می افتد، شبهاتی وجود دارد.
در این ارتباط ریابکوف از تهران خواست که " بهانه ای برای تشدید اوضاع " به کسانی ندهند که سعی دارند امروز اوضاع در منطقه را بی ثبات نمایند. معاون وزارت خارجه روسیه گفت: " به عقیده ما این کار سازنده نیست."  

پیشتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت که تهران می تواند به طور جدی ارتباطات خود را با آژانس بین المللی انرژی هسته ای تغییر دهد، در صورتی که کشورهای اروپایی اقدامات غیرعادلانه ای ضمن استفاده از مکانیزم حل و فصل مناقشات در چارچوب اجرای برجام اتخاذ نمایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала