خرید لوازم خانگی با شناسه

Стиральная машина
اشتراک
خریداران لوازم‌خانگی با دریافت شناسه از فروشندگان و اطمینان از اصالت کالا نسبت به خرید اقدام کنند.

به گزارش اسپوتنیک به  نقل از «ایرنا»، رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی ایران اعلام نمود که براساس اجرای طرح شناسه کالا، خریداران لوازم‌خانگی با دریافت این شناسه از فروشندگان و اطمینان از اصالت کالا نسبت به خرید اقدام کنند.

وی در ادامه افزود:«این طرح از حدود دو سال پیش و به ابتکار وزارت صنعت، معدن وتجارت کلید خورد و در ماه‌های گذشته با اعلام فراخوان به همه فروشندگان، درارتباط با این طرح و عملیاتی شدن آن اطلاع رسانی شد.

اجناس وارداتی باید در گمرک و اجناس داخلی باید در کارخانه این شناسه را دریافت کنند و روی محصول الحاق شود، ضمن اینکه برای اجناس تولیدی در سال‌های گذشته که در انبارها باقی مانده بود نیز فرخوان داده شد تا فروشندگان اطلاعات آنها را همراه با شماره سریال ارائه کنند تا در سامانه یادشده وارد شود.

گام بزرگی در راه گسترش حجم مبادله کالا بین ایران و روسیه  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
گام بزرگی در راه گسترش حجم مبادله کالا بین ایران و روسیه

این شناسه در حقیقت یک کد رهگیری است و خریداران لوازم‌خانگی می توانند شماره سریال مندرج در آن را به کد دستوری #7777*4* ارسال کنند و با تایید اصالت کالا، نسبت به خریدآن اقدام کنند.حدود 22 ماه پیش و با ممنوعیت واردات لوازم خانگی به کشور، با رشد قاچاق و کالاهای تقلبی در این دسته از کالاها روبرو شدیم.

 چنانچه افراد متوجه تقلبی بودن اجناس خود پس از خرید شدند، می‌توانند با ارتباط تلفنی با سامانه 124 وزارت صنعت، مراجعه حضوری به قسمت شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها یا مراجعه به اتحادیه لوازم خانگی، طرح شکایت کنند».

بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید 754 هزار دستگاه یخچال و فریزر از آغاز امسال تا پایان آبان‌ماه و رشد چهار و نیم درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است. برپایه این آمارها، در مدت یاد شده 416 هزار و 800 دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد. این آمار در مقایسه با هشت ماهه پارسال 21.4 درصد رشد داشته است. تولید کولر آبی با رشد 17.9 درصدی به 603 هزار و 900 دستگاه رسید. تولید تلویزیون در این مدت رشد منفی را تجربه کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала