پشتیبانی آمریکا از فناوری های جدید برای حمایت از ناآرامی در ایران

© Photo / Unsplash/Keith Zhu پشتیبانی آمریکا از فناوری های جدید برای حمایت از ناآرامی در ایران
 پشتیبانی آمریکا از فناوری های جدید برای حمایت از ناآرامی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نقل از یک رسانه آمریکایی، شرکت‌های فناوری برای حمایت از ناآرامی ها در ایران پشتیبانی مالی می‌ شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، نشریه «فایننشال تایمز» گزارش داده است که دولت آمریکا در تلاش برای ایجاد ناآرامی و تظاهرات در ایران، از شرکت‌های فناوری ارائه‌دهنده فیلترشکن و «وی‌پی‌ان» حمایت مالی می‌کند. 

آیا قیمت بنزین کاهش خواهد یافت؟ - اسپوتنیک ایران
آیا قیمت بنزین کاهش خواهد یافت؟

به نقل از این رسانه، دولت آمریکا از شرکت‌هایی که به دور زدن فیلترینگ در ایران کمک کنند، پشتیبانی مالی می‌کند.

بنا بر این گزارش، دولت آمریکا از سال ۲۰۱۸ همزمان با شکل‌گیری برخی ناآرامی‌ها در ایران، تلاش برای تسهیل ارتباط میان شرکت‌کنندگان در ناآرامی‌ها و اعتراضات را تسریع کرده است. 

فایننشال تایمز با اشاره به حمایت مالی آمریکا از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات فیلترشکن و «وی‌پی‌اِن»، نوشته است که بسیاری از ایرانی‌ها برای دور زدن فیلترینگ از وی‌پی‌ان‌ استفاده می‌کنند، بی‌آنکه بدانند بسیاری از این ابزارها و شرکت‌ها از سوی واشنگتن پشتیبانی مالی می‌شود.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در این مورد گفته است: "ما با شرکت‌های فناوری کار می‌کنیم تا به جریان آزاد اطلاعات کمک کرده و ابزارهایی برای دور زدن [فیلترینگ] ارائه کنیم. ما قادریم از وی‌پی‌ان‌هایی که به ایرانی‌ها اجازه می‌دهند از اینترنت استفاده کنند، پشتیبانی [مالی] کنیم".

گفتنی است در 23 دسامبر، رویترز گزارشی در مورد ناآرامی‌های اخیر در ایران با استناد به اطلاعاتی از منابع نزدیک به آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران منتشر کرد. در این گزارش آمده است که در اعتراضات اخیر، حدود 1.5 هزار نفر کشته شدند. علاوه بر این، رویترز مدعی شد كه پس از آغاز اعتراضات در ایران، آیت الله خامنه‌ای به نیروهای امنیتی این كشور دستور داده است تا "هر كاری که برای پایان دادن به ناآرامی‌ها لازم است، انجام دهند، زیرا جمهوری اسلامی در معرض خطر است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала