اردوغان از یونان بخاطر مذاکره با مارشال حفتر انتقاد کرد

© Mustafa Kamaci/Presidential Press Office/Handout via REUTERSاردوغان از یونان بخاطر مذاکره با مارشال حفتر انتقاد کرد
اردوغان از یونان بخاطر مذاکره با مارشال حفتر انتقاد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه، دعوت یونان از خلیفه حفتر را بازی اشتباه خواند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که یونان بازی اشتباهی انجام می دهد که فرمانده ارتش ملی لیبی، خلیفه حفتر را برای مذاکره به آتن دعوت می کند.

همانطور که یک مقام یونانی پیش از این به خبرنگاران گفته بود، حفتر در مذاکره با کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان، مداخله خارجی در امور لیبی اعم از نظامی و سیاسی را مضر دانست و اقدامات ترکیه و امضای توافقنامه با حکومت وفاق ملی به رهبری فایز سراج را محکوم کرد.

ژنرال حفتر به اسپوتنیک: ارتش لیبی برای نبرد با تروریست ها به سلاح احتیاج دارد - اسپوتنیک ایران
ژنرال حفتر به اسپوتنیک: ارتش لیبی برای نبرد با تروریست ها به سلاح احتیاج دارد

اردوغان قبل از عزیمت به کنفرانس لیبی در برلین گفت: "یونان توسط آلمان دعوت نشده است (به کنفرانس درمورد لیبی)، به همین دلیل نگران است. حفتر هیچ مشروعیتی ندارد، اما سراج را جهان به رسمیت شناخته است. حفتر را به یونان دعوت کردند و او در آنجا مذاکرات انجام داد. من با میتسوتاکیس (نخست‌وزیر یونان) درمورد اینکه وی بازی نادرستی را آغاز کرده است، صحبت کردم. مذاکرات آنها با حفتر هیچ ارزشی ندارد".

آلمان روز سه شنبه رسماً از برگزاری کنفرانسی درمورد حل و فصل بحران لیبی در 19 ژانویه در برلین خبر داد، نمایندگان روسیه، آمریکا، ترکیه، مصر، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و سایر کشورها به آن دعوت شده اند. سراج و حفتر گفتند که آنها در کنفرانس برلین شرکت می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала