پوتین برای شرکت در کنفرانس حل و فصل مسائل لیبی وارد برلین شد

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین برای شرکت در کنفرانس حل و فصل مسائل لیبی وارد برلین شد
پوتین برای شرکت در کنفرانس حل و فصل مسائل لیبی وارد برلین شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین وارد برلین شد، محلی که میزبان کنفرانس بین المللی حل و فصل در لیبی خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین وارد برلین شد، محلی که میزبان کنفرانس بین المللی حل و فصل در لیبی خواهد بود.

پیش بینی می شود پیش از این نشست پوتین با همتای ترک خود رجب طیب اردوغان دیدار دوجانبه ای داشته باشد. این دومین گفتگوی شخصی آنها در سال جاری خواهد بود. پیشتر آنها در 8 ژانویه در استانبول ملاقات کرده بودند و در طی این مذاکرات، طرفین توانستند در مورد موضع مشترک در مورد لیبی و ارجاع به رهبران در طرابلس و طبرق برای آتش بس توافق کنند. در 12 ژانویه، آتش بس در جبهه های اصلی درگیری ایجاد شد.

اردوغان از یونان بخاطر مذاکره با مارشال حفتر انتقاد کرد - اسپوتنیک ایران
اردوغان از یونان بخاطر مذاکره با مارشال حفتر انتقاد کرد

گفتنی است که برلین پایتخت آلمان روز یکشنبه (29 دی) میزبان کنفرانس صلح لیبی خواهد بود، کنفرانسی که فائز السراج نخست وزیر دولت الوفاق در طرابلس، ژنرال خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیانی که خود را فرمانده ارتش لیبی می‌خواند، و کشورهای تأثیرگذار و مداخله‌گر در بحران لیبی شامل ایالات متحده آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه، چین، ترکیه، ایتالیا، امارات، مصر، الجزایر و کشور کنگو به آن دعوت شده‌اند تا برای پایان جنگ بیهوده‌ای که از سال‌ها پیش سرزمین عمر مختار را درگیر خود کرده است، دور هم جمع شوند. حتی پیش نویس بیانیه پایانی کنفرانس صلح لیبی در برلین تقریباً آماده است، ولی تردیدها درباره امکان اینکه، کنفرانس برلین نتایجی را محقق کند که دیگر کنفرانس‌های صلح درباره لیبی همچون کنفرانس الصخیرات، نشست پاریس، کنفرانس پالرمو و دیگر نشست‌ها و مذاکرات سری و غیر سری انجام شده درباره اوضاع لیبی از انجام آن عاجز بودند، سایه افکنده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала