پیام های توییتری جدید ترامپ خطاب به رهبر ایران

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پیام های توییتری جدید ترامپ خطاب به رهبر ایران
پیام های توییتری جدید ترامپ خطاب به رهبر ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران را یه نشان دادن احتیاط بیشتر در سخنانش خطاب به امریکا فرا خواند .

به گزارش اسپوتنیک، پیشتر آیت الله خامنه ای، رهبر ایران در خطبه های نمازجمعه تهران درباره ترور سپهبد حاج قاسم سليماني به دست آمریکایی ها گفته بود: ترور سردار سلیمانی بزدلانه بود و مایه روسیاهی آمریکا شد.

وی افزود: رئیس جمهور امریکا اعتراف به ترور کرد. رسوایی از این بالاتر چه می شود؟

دونالد ترامپ در حساب کاربری توییتر خود نوشته است: «رهبر به اصطلاح معظم ایران که این اواخر چندان عظمتی برایش باقی نمانده، حرف‌های بدی درباره آمریکا و اروپا زده است. اقتصاد آن‌ها رو به نابودی است و مرد‌م‌شان در عذاب. او باید خیلی مواظب حرف‌ زدنش باشد.»

رئیس جمهور آمریکا در توییتر دیگری نوشت:" مردم نجیب ایران، که آمریکا را دوست می دارند، سزاوار دولتی هستند که بیش از تمرکز بر کشتن آنها به جرم احترام خواهی، به آنها کمک کند تا به رؤیاهایشان دست یابند. رهبران ایران به جای آن که ایران را به سمت ویرانی بکشانند، باید هراس افکنی را کنار بنهند و ایران را دوباره باعظمت کنند!"

بحران در روابط پس از ترور سپهبد قاسم سلیمانی در عراق در نتیجه عملیات ویژه ایالات متحده شدت پیدا کرده است. آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала