جزئیات جدید ترور سپهبد سلیمانی از زبان ترامپ

© AP Photo / Susan Walshترامپ از تاریخ رونمایی از «معامله قرن» سخن گفت
ترامپ از تاریخ رونمایی از «معامله قرن» سخن گفت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌جمهوری آمریکا در تجمع انتخاباتی جمهوریخواهان این کشور جزئیات جدیدی از ترور سپهبد سلیمانی ارائه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل  خبرگزاری مهر  ، دونالد ترامپ،  رئیس‌جمهوری آمریکا دراین  تجمع انتخاباتی؛ بار دیگر از ترور سپهبد قاسم  سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان گویا دستاورد سیاست خارجی خود صحبت کرد. وی جزئیاتی  از عملیات ارتش آمریکا علیه سپهبد سلیمانی ارائه داد و مدعی شد: پیش از این واقعه، سپهبد حرف‌های بدی درباره آمریکا می‌زد و تا چه وقت قرار بود به این حرف‌ها گوش کنیم.

رهبر ایران: آمریکا در حادثه شهادت سردار سلیمانی به تروریست بودن اعتراف کرد - اسپوتنیک ایران
رهبر ایران: آمریکا در حادثه شهادت سردار سلیمانی به تروریست بودن اعتراف کرد

ترامپ در ادامه ادعاهای خود افزود: (مقام‌های نظامی آمریکا گفتند) قربان! آنها (سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس) با هم هستند. قربان! آنها ۲ دقیقه و ۱۱ ثانیه وقت دارند. قربان! آنها ۲ دقیقه و ۱۱ ثانیه برای زنده بودن، زمان دارند. آنها در خودرو هستند، آنها در یک خودروی زرهی هستند. اکنون فقط ۱ دقیقه برای زنده ماندن زمان دارند، ۳۰ ثانیه. ۱۰، ۹، ۸ … بعد یک دفعه بوم (صدای انفجار ناشی از برخورد موشک با خودروی حامل سپهبد سلیمانی و المهندس) شنیده شد.

ترامپ در ادامه افزود: بعد پرسیدم این آدم کجاست و این آخرین باری بود که درباره او شنیدم.

این نخستین بار است که ترامپ  اینچنین به شرح جزئیات عملیات ترور سپهبد سلیمانی می‌پردازد.

وی به این حقیقت که خبر ترور سپهبد سلیمانی   جهان را تکان داد اذعان کرد.

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала