افشای کمک عربستان به شهروندان مجرم خود در آمریکا

© AP Photo / Cliff Owenادعای پلیس فدرال آمریکا علیه ایران
ادعای پلیس فدرال آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی به صورت مخفیانه به شهروندانش کمک کرده تا از پیگرد قانونی بابت ارتکاب جرایم جدی در آمریکا فرار کنند.

به گزارش ایسنا، پلیس فدرال آمریکا – اف.بی.آی- در بولتنی جدیدی اعلام کرد که این تلاش‌ها و کمکهای محرمانه برای نجات عربستان از شرمساری انجام شده است.

اف.بی.آی نسبت به این اقدامات که سالهای زیادی است انجام می‌شود، هشدار داده است.

این افشاگری از سوی اف.بی.آی پس از آن انجام شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قانونی را که از سوی رون ویدن، عضو کنگره ارائه شد،‌ امضا کرده است که بر اساس آن، اف.بی. آی به صورت علنی آنچه را که درباره نقش احتمالی دولت عربستان در کمک به شهروندانش برای فرار از پیگرد در آمریکا وجود دارد، افشا می‌کند.

جواب دندان شکن دلاری عربستان به آمریکا - اسپوتنیک ایران
جواب دندان شکن دلاری عربستان به آمریکا

در میان این افراد عبدالرحمن سمیر نورا، ۲۱ ساله است که چند هفته پیش از دادگاهش در ۲۰۱۷ بابت زیر گرفتن یک عابر پیاده به نام فالون اسمارت ناپدید شد. دولت عربستان تایید کرد که این شهروند سعودی هفت روز پس از ناپدید شدن به عربستان برگشته است.

این نخستین بار است که یک اداره نظارتی فدرالی آمریکا به این اقدامات مخفیانه از سوی یک کشور ثروتمند چون عربستان اذعان می‌کند که تلاش می‌کند تا اقدامات نادرست و مجرمانه شهروندانش در خارج از کشور را لاپوشانی کند.

با وجود آنکه عربستان و آمریکا متحد هستند اما بین این دو کشور معاهده استرداد وجود ندارد و این مساله آزادی متهمان سعودی در آمریکا را بدون فشار دیپلماتیک یا سیاسی مشکل می‌کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала