پیش نویس بیانیه پایانی کنفرانس برلین در خصوص لیبی

© AFP 2023 / Abdullah Domaپیش نویس بیانیه پایانی برلین در مورد لیبی
پیش نویس بیانیه پایانی برلین در مورد لیبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیش نویس بیانیه پایانی کنفرانس لیبی که قرار است روز 19 ژانویه در برلین برگزار شود، منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک، در پیش نویس بیانیه پایانی کنفرانس صلح برلین در خصوص لیبی از همه طرف های درگیر خواسته شده تا با کمک سازمان ملل به درگیری های نظامی پایان دهند.

خلیفه حفتر - اسپوتنیک ایران
توافق آتش‌بس لیبی امضا نشد

شرکت کنندگان در این کنفرانس خواستار آتش بس توسط طرف های درگیر در لیبی هستند.

همانطور که در پیش نویس این بیانیه آمده، این امر در آینده باید منجر به توقف طولانی مدت درگیری های نظامی، از جمله عملیات های هوایی بر فراز لیبی شود.

شرکت کنندگان کنفرانس صلح برلین از سازمان ملل می خواهند که گفتگوی طرفین را تسهیل کرده و بر رعایت توافق نامه نظارت کند.

در پیش نویس بیانیه کنفرانس برلین در مورد لیبی، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته شده علیه تمامی متخلفین، تحریم های اقتصادی اعمال کند.

همچنین اشاره شده؛ ما متعهد می شویم كه بدون هیچ قید و شرطی، كاملاً تسریع سلاح های تحمیل شده توسط قطعنامه 1970 شورای امنیت (2011) و همچنین قطعنامه های بعدی این شورا، از جمله گسترش سلاح از لیبی را رعایت كنیم و به كار بگیریم.

شایان ذکر است که نمایندگان فدراسیون روسیه، ترکیه، مصر، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سازمان ملل قصد دارند در کنفرانس حل و فصل مناقشه لیبی شرکت کنند و همچنین فایز سراج، رئیس دولت ملی لیبی فایز سراج و ژنرال حفتر، فرمانده کل ارتش ملی لیبی حضور خواهند داشت.

انتظار می رود در این کنفرانس که در برلین برگزار خواهد شد، طرفین توافق نامه ای برای ایجاد یک دولت و یک ارتش واحد منعقد کنند که این امر درگیری مسلحانه در منطقه را پایان می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала