لاوروف: سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران خطای انسانی بود، نه عمدی

© Sputnik / Aleksei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران خطای انسانی بود، نه عمدی
لاوروف: سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران خطای انسانی بود، نه عمدی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، کفیل وزیر خارجه روسیه ضمن پاسخ دادن به سوالی درباره سرنگون شدن هواپیمای مسافربری اوکراینی در ایران اعلام کرد این حادثه اشتباهی رخ داد و این نکته دیگر برای همگان معلوم و قابل درک شده است.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در پاسخ به خبرنگار نشریه "ایندپندنت" گفت: این خطای انسانی بود. به نظر من همه این را فهمیده اند و همچنین خواستار پرداخت غرامت هستند که حق بستگان است. آنها قبول کرده اند که این کار اشتباهی صورت گرفته است".  خبرنگار نشریه "ایندپندنت" پرسیده بود نظر کفیل وزیر خارجه روسیه درمورد عقیده مارگاریتا سیمونیان، سربیر  چیست که گفته بود ایران با پذیرش مسئولیت خود در سرنگونی هواپیمای اوکراینی "مردانه" رفتارکرده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
سخنگوی وزارت خارجه ایران : سقوط هواپیمای اوکراینی نباید دستاویز مطامع سیاسی شود

یادآور می شود روز 18 دی ماه یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند. مقامات ایرانی ابتدا هر گونه دخالت در این حادثه را تکذیب کردند، اما در 11 ژانویه اعلام کردند که توسط پدافند ایرانی این هواپیما ساقط شده است. وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف گفت: این هواپیمای مسافربری ناخواسته به دلیل "خطای انسانی" توسط یک موشک مورد اصابت قرار گرفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد كه سامانه پدافند هوایی این كشور هواپیما را به عنوان موشك كروز شناسایی کرد و اپراتور زمان زیادی برای تصمیم گیری نداشت و او اشتباه تصمیم گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала