گزارش و تحلیل

دست خداوند بالاتر از دست هایشان است

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر دست خداوند بالاتر از دست هایشان است
دست خداوند بالاتر از دست هایشان است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از 8 سال برای اولین بار مردم ایران باز هم نماز جمعه را پشت سر رهبر این کشور، آیت الله خامنه ای خوانند. در خطبه های نماز جمعه 27 دی ماه به چند محور اشاره شد که از اهمیت زیادی برخوردار بود.

اسپوتنیک- پس از 8 سال برای اولین بار مردم ایران باز هم موفق شدند نماز جمعه را پشت سر رهبر انقلاب خود بخوانند و آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه به چند محور اشاره نمودند که اهمیت زیادی داشت.

اول اینکه مبنای صحبهای رهبر انقلاب بر اساس نوشته ها و روایات صریح قرآن کریم برای مسلمانان بود روایتی که خداوند در آن به یهودیان دستور می دهد در مقابل مظالم فرعون ایستادگی کنند و برخی از بنی اسراییل با ایمان به خداوند در مقابل فرعون ایستادگی کردند در حالی که برخی دیگر که ایمان نداشتند و یا ایمانشان سست بود کم آوردند و از قدرت فرعون ترسیدند و باور نداشتند که قدرت خداوند بالاتر از همه قدرت ها است.

رهبر ایران: آمریکا در حادثه شهادت سردار سلیمانی به تروریست بودن اعتراف کرد - اسپوتنیک ایران
رهبر ایران: آمریکا در حادثه شهادت سردار سلیمانی به تروریست بودن اعتراف کرد

اما در نهایت آنهایی که به خداوند ایمان آوردند و به دنبال پیامبر خود رفتند توانستند از دست فرعون و ارتش او نجات یابند و خداوند در دل رود نیل فرعون و ارتش اش را نیست و نابود کرد در حالی که آنهایی که به خداوند و پیامبر خود ایمان نداشتند عقب ماندند.

آیت الله خامنه ای همین ماجرا را به شرایط امروزی تعمیم داد و با تفسیری کوتاه از آیه 10 سوره فتح که می گوید :" إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّمَا يَنْكُثُ عَلَىٰ نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَىٰ بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا"، به مردم ایران گوشزد کرد که اگر ایرانی ها توان آن را دارند که در مقابل فرعون اعظم زمانه بایستند و پایگاه هایش را با شجاعت در هم بکوبند به این دلیل است که خداوند پشت و پناهشان است و تا زمانی که به خداوند ایمان دارند باید مطمئن باشند که هیچ فرعونی نمی تواند به آنها گزندی وارد کند.

آیت الله خامنه ای به عنوان ولی فقیه مسلمانان خطبه خود را به زبان فارسی خلاصه نکرد و خطبه دوم خود را به زبان عربی ایراد نمودند تا در مقابل تلاش دشمنان برای ایجاد فتنه و تفرقه میان ایرانی ها و عرب ها خط بطلان بکشد و به اعراب بفهماند که فرقی میان عرب و مسلمان وجود ندارد و فقط تقوا است که مرز مسلمانان را تعیین می کند.

ایشان اصرار داشتند تا حرف خود به ملت های مسلمان را به زبان خودشان برسانند چون اطمینان دارند که ملت های منطقه همه بدون استثنا مخالف حضور آمریکا در منطقه هستند اما نوکران آنها در حال تاراج اموال مسلمانان و حواله آن به آمریکا هستند.

راستی وسط کلام بگویم، آیا متوجه شده اید، همین امروز گزارشی منتشر شد که بر مبنای آن فاش شده عربستان سعودی ماهانه 500 ملیون دلار فقط حقوق به نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور پرداخت می کند.

رهبرایران: تنبیه اصلی آمریکا اخراج از منطقه است - اسپوتنیک ایران
رهبرایران: تنبیه اصلی آمریکا اخراج از منطقه است

آمریکایی ها با قلدری می گویند که حاضر نیستند به قانون عراق مبنی بر خروج از عراق تمکین کنند و تا زمانی که کل نفت عراق را به یغما نبرند از این کشور خارج نخواهند شد.

بدیهی است در این شرایط تنها راه بیرون راندن آنها از عراق و منطقه همانا مقاومت بر علیه آنها است.

وسخنان رهبر معظم انقلاب تاکید بر آن داشت که جمهوری اسلامی ایران با تمام توان پشت آنها خواهد ایستاد.

نکته قابل تامل در سخنان ایشان این بود که وی به همه گوشزد کرد اگر شهید سلیمانی و یارانش جان خود را بر کف نگذاشته بودند و به مبارزه با داعش در عراق و سوریه نشتافته بودند هدف آمریکا و متحدین آن این نبود که داعش در عراق و سوریه گسترش یابد بلکه هدف نهایی آنها این بود که داعش به ایران برسد، و آنهایی که امروزه حال یا دانسته یا نادانسته آب در آسیاب دشمن می ریزند باید بدانند که اگر شهید سلیمانی و یارانش نبودند آنها اصلا نمی توانستند به خیابان بروند تا چه رسد شعار دهند.

وی تاکید کردند که ملت ایران آن ملیون ها نفری هستند که برای تشییع جنازه سردار محبوبشان به خیابان ها آمدند، ملت ایران آن ملیون ها نفری هستند که امروز برای نماز جماعت در تهران حاضر بودند نه آن چند صد نفری که تحت تاثیر رسانه های بیگانه وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و به خیابان آمدند و عکس سردار دل ها را کندند و فیلم گرفتند.

نام سردار سلیمانی در تاریخ ثبت شده و اگر تعدادی مزدور و یا گول خورده بخواهند عکس او را از روی دیوار ها بردارند، تصویر او در دلها را می خواهند چه کار کنند.

نکته دیگری که رهبر انقلاب به آن اشاره داشت ماجرای هواپیمای اوکراینی بود که علاوه بر همدردی با خانواده کشته شده ها تاکید داشتند که دشمن تلاش دارد از این ماجرا برای پاک کردن اذهان و به فراموشی سپردن دو یوم الله مهم یعنی روز به شهادت رسیدن شهید سپهبد سلیمانی و یارانش و سیلی ای که ایران به آمریکا زد سوء استفاده کند، در واقع به صورت غیر مستقیم ایشان تاکید داشتند که کش دادن این ماجرا به هر نحوی یعنی همکاری با دشمن برای مقابله با دو یوم الله مهم می باشد و علاوه بر حمایت قاطع از نیروهای مسلح مخصوصا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید داشتند که ماجرا باید از طریق مراجع قانونی پیگیری و رسیدگی شود تا هم اسباب و مقصرین حادثه مشخص شود و هم اینکه جلوی تکرار چنین حوادثی گرفته شود و دیگر نباید برخی از این ماجرا برای اهداف سیاسی خود سوء استفاده کنند.

نکات برجسته اولین نماز جمعه خامنه ای از سال 1390 - اسپوتنیک ایران
لحظه به لحظه: نکات برجسته اولین نماز جمعه رهبر ایران از سال 1390

همچنین سخنان ایشان در مورد خباثت سه کشور اروپایی بسیار قابل تامل بود.

سه کشوری که به صورت تاریخی قرن ها است در همه توطئه ها بر علیه ملت ایران دخیل هستند و پس از انقلاب به حمایت از صدام حسین جهت تولید تسلیحات کشتار جمعی و همچنین تجهیز ارتش او به هواپیماهای ویژه ای که می توانند سکوهای نفتی ایران را هدف قرار دهند و یا اینکه غیر نظامیان ایران را با سلاح های شیمیایی و بیولوژیک هدف قرار دهند، پرداخته اند.

سه کشوری که عوامل ایالات متحده در همه توطئه ها بر علیه ملت ایران بوده و می باشند و این روزها هم در راستای اهداف آمریکا تلاش دارند فضایی را ایجاد کنند تا دو یوم الله مهم را تحت شعاع قرار دهند.

قابل ملاحظه بود که رهبر انقلاب با اینکه به خوبی در جریان هستند که برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس حامی گروه های تروریستی فعال بر علیه ایران و همچنین رسانه هایی که در حال سم پاشی بر علیه ایران هستند می باشند اما نخواستند نامی از آنها به صورت مستقیم ببرند تا به آمریکا و اسراییل در ایجاد تفرقه میان مسلمانان امتیازی نداده باشند و بر عکس آنها را دعوت به اتحاد و همدلی و همکاری کردند.

به این ترتیب ایشان یک بار دیگر به آنها فهماند که ایران حسابشان را از حساب آمریکا جدا کرده اما هم به آنها و هم به اروپایی ها گوشزد کرد که آنها بزرگتر از ارباب شان یعنی آمریکا نیستند و وقتی ایران تو گوش ارباب آنها می زند قطعا هیچ واهمه ای از اینکه بخواهد تو گوش آنها بزند نخواهد داشت.

در کل می توان گفت خلاصه سخنان رهبر انقلاب در این بود که ایستادگی و استقامت ملت ایران از حمایت خداوند متعال برخوردار است و هیچ فرعونی نخواهد توانست در مقابل ملتی که به خداوند یکتا متکی است را شکست دهد و امروز ایرانی ها مقتدرتر از دیروز و فردا مقتدر تر از امروز در مقابل آمریکا و همپیمانان اش خواهند ایستاد و به لطف خداونت بر علیه آنها پیروز خواهند شد.

لب کلام ایشان این بود که تا وقتی که مسلمانان یک دست با اقتدار و پشت ولی امر خود بایستند هیچ گزندی به آنها نخواهد رسید اما وای به حال آنهایی که ایمانشان سست باشد و یا اینکه ایمان نداشته باشند، که آنها هم خود هم بقیه همراهانشان را به سمت تهلکه می برند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала