روسيه: تقویت احساسات ضد ایرانی منطقه را بی ثبات می کند

© REUTERS / Stephanie Keith روسيه: تقویت احساسات ضد ایرانی منطقه را بی ثبات می کند

روسيه: تقویت احساسات ضد ایرانی منطقه را بی ثبات می کند
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل از جامعه بین الملل خواست تا با تحریک احساسات ضد ایرانی بر بحران منطقه خاورمیانه نیفزایند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر سافرونیکوف در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت: ایجاد احساسات ضد ایرانی وضعیت را در کل منطقه خاورمیانه بی ثبات می کند. 

ایران و آمریکا چگونه می‌خواهند از بحران تقابل نظامی خارج شوند؟ - اسپوتنیک ایران
ایران و آمریکا چگونه می‌خواهند از بحران تقابل نظامی خارج شوند؟

سافرونیکوف گفت: "تشدید لفاظی های تهاجمی ، برانگیختن احساسات ضد ایرانی وضعیت فعلی پرتنش را در کل منطقه خاورمیانه بی ثبات خواهد کرد." 

وی در همین ارتباط ، مفهوم امنیت جمعی را که پیش از این توسط روسیه در منطقه خلیج فارس معرفی شده بود را متذکر شد و خواستار رعایت اصل امنیت جمعی در خاورمیانه شد.

گفتنی است، پیش از این روسیه مفهوم امنیت جمعی در خلیج فارس را به شرکای سازمان ملل ارائه داده است. از جمله اقدامات پیشنهادی مسکو برای تقویت امنیت در منطقه می توان به رد استقرار دائمی گروه های کشورهای خارج از منطقه در کشورهای حوزه خلیج فارس ، ایجاد مناطق امن ، ایجاد خط تلفن های ارتباطی میان کشورها و تبادل اطلاعات در خصوص تجارت و تهیه اسلحه و نیروهای مسلح اشاره کرد. روسیه همچنین ایجاد یک سازمان امنیتی را پیشنهاد می دهد که شامل روسیه ، ایالات متحده ، چین ، هند ، اتحادیه اروپا و سایر طرف های ذینفع در منطقه برای امنیت گردد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала