عذرخواهی روحانی بابت سانحه هواپیمای اوکراینی

© AP Photo / Iranian Presidency Officeعذرخواهی روحانی بابت سانحه هواپیمای اوکراینی
عذرخواهی روحانی بابت سانحه هواپیمای اوکراینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران با اشاره به چهار حادثه ناگوار ترور سردار سلیمانی، سقوط هواپیمای اوکراینی و حادثه کرمان، سیل در سیستان و بلوچستان برای مردم توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک رئیس جمهور ایران حسن روحانی بابت تأخیر در اعلام اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به طور تصادفی یک هواپیمای اوکراینی را مورد اصابت قرار داده اند ، عذرخواهی کرد. سخنرانی وی روز چهارشنبه از تلویزیون دولتی ایران پخش شد. 

حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
روحانی : برای سانحه سقوط هواپیما باید دادگاه تشکیل شود

رئیس جمهور ایران گفت: "من می خواهم برای تأخیر در اعلام این خبر و لحن مان عذرخواهی کنم."

به نقل از ایرنا، رییس جمهور ایران امروز نیز در هیات دولت گفت: باید از این به بعد فکر میراث سردار سلیمانی باشیم، سردار سلیمانی مرزبان ایران بود اما هیچ وقت نمی‌خواست بین ایرانیان مرزی به وجود بیاورد.

در جلسه هیات دولت اظهار داشت: مردم عزیز ایران در این ایام روزهای سختی را پشت سر گذاشتند، از خدا می‌خواهیم هفته پایان دی ماه پایان غم و اندوه مردم باشد که با حوادث مختلفی رو به رو شدند.

وی افزود: لازم است از این مقطع تاریخی  خود را آماده کنیم. درست است که شرایط سخت و ناگوار است اما در شرایط سخت امکان به وجود آمدن فرصت‌های بزرگ هم وجود دارد و ما باید در همه این حوادث تلاش کنیم از این غم، فرصتی به نفع کشور و منافع ملی بیافرینیم.

وی  ضمن تاکید بر کمک به سیل زندگان در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این سرزمین به سلیقه خاص و جناح و افکار خاصی مرتبط نیست. به همه ارتباط دارد احساس ما این است که جان هر فرد ایرانی جان همه ماست و همانطور که قران به‌ ما آموخته از دست رفتن یک نفر بی‌گناه به منزله از دست رفتن انسانیت است.

رییس دولت دوازدهم در ایران خاطرنشان کرد: در داستان هواپیما یک داغ بزرگی برای همه ما بود همه دولت، ملت و نیروهای مسلح ما عزادار شدند و به یک معنا ما هم ولی دم آنها هستیم. گرچه خانواده های آنها هم ولی دم آنها هستند. 

ما نباید این مساله را رها کنیم. بلکه باید این مساله را باید جبران کنیم. جبران اول و قدم اول البته به این است که صادقانه مسائل به مردم گفته شود . درد و رنج مردم با پذیرش مسئولیت و صداقت حل می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала