هواپیمایی قطر پرواز به ایران را متوقف نخواهد کرد

© Photo / Curimedia | P H O T O G R A P H Yهواپیمایی قطر پرواز به ایران را متوقف نخواهد کرد
هواپیمایی قطر پرواز به ایران را متوقف نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی قطر از ادامه یافتن پروازها به ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، اکبر الباکر، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی قطر (Qatar Airways) در حاشیه نمایشگاه هوایی کویت به خبرنگاران گفت: قطر پرواز به مقصد ایران را با وجود تصمیم بسیاری از شرکتهای هواپیمایی جهان برای دور زدن حریم هوایی ایران پس از مورد هدف قرار گرفتن هواپیمای خطوط هوایی بین المللی اوکراین به طور تصادفی توسط نیروهای پدافند هوایی ایران، متوقف نمی‌کند.

نماینده مجلس ایران: عدم اطلاع از شلیک موشک به هواپیما دروغ است، لاپوشانی است - اسپوتنیک ایران
نماینده مجلس ایران: عدم اطلاع از شلیک موشک به هواپیما دروغ است، لاپوشانی است

رویترز به نقل از الباکر نوشت: این شرکت هواپیمایی پرواز به ایران را ادامه خواهد داد.

به گفته وی هیچ یک از مسافران این شرکت هواپیمایی پس از تشدید اوضاع در منطقه، از پرواز به خاورمیانه امتناع نکرده است. علاوه بر این، الباکر خاطر نشان کرد که در نیمه اول سال 2020 این شرکت هواپیمایی در هشت جهت جدید از جمله به شهرهای نورسلطان و آلماتی قزاقستان پروازهای خود را آغاز خواهد کرد.

پیش از این ابوالفضل موسوی بیوکی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ایران گفته بود که هواپیمای خطوط هوایی قطر در هنگام پرتاب موشک به هواپیمای مسافربری اوکراین بر فراز آسمان تهران پرواز می کرد. وی ادامه داد: "آن شب یک هواپیمای قطری نیز وجود داشت و هنگامی که وارد آسمان ایران شد به برج مراقبت ایران موقعیت خود را گزارش داد و آنها نیز به نوبه خود به نیروهای پدافند هوایی اطلاع دادند، آنها موفق به هماهنگی شدند تا هواپیما طبق معمول پرواز کند."

صبح روز چهارشنبه (18 دی ماه) یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند. ستاد کل نیروهای مسلّح ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌دلیل تحرکات آمریکا در منطقه و تهدید جمهوری اسلامی به‌ حمله، پدافند هوافضای سپاه به اشتباه بوئینگ 737 را مورد اصابت قرار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала