آمریکا و چین اولین اسناد توافق نامه تجاری را امضا کردند

© REUTERS / Kevin Lamarque
آمریکا و چین اولین اسناد توافق نامه تجاری را امضا کردند
آمریکا و چین اولین اسناد توافق نامه تجاری را امضا کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده و چین اولین بسته از اسناد توافق نامه تجاری را به امضاء رساندند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از 13 دوره طولانی مذاکرات، ایالات متحده و چین به توافق رسیدند و اولین بسته اسناد را تحت توافقنامه تجاری امضا کردند.

این سند در واشنگتن توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امضا شده است، از طرف چین، این سند توسط معاون نخست وزیر شورای دولتی چین، لیو هه امضا شده است.

 این مراسم امضا قرارداد از طریق وب سایت کاخ سفید پخش شد.

 آمریکا و چین  - اسپوتنیک ایران
افشای جزئیات بخش اول معامله تجاری آمریکا و چین

 همانطور که قبلاً گزارش شده بود، در این توافقنامه مقرر شده است که طرف چینی کالاهای صنعتی آمریکا را به ارزش 75 میلیارد دلار، انرژی به ارزش 50 میلیارد دلار و محصولات کشاورزی را به مبلغ 40 میلیارد دلار خریداری کند و چین مجبور است طی دو سال آینده 35-40 میلیارد دلار دیگر را برای خدمات هزینه کند. بنابراین ایالات متحده انتظار دارد عدم توازن تجارت با چین، که بالغ بر صدها میلیارد دلار بود، به مخرج "صادقانه" برسد.

علاوه بر این، چین قول افزایش حمایت از حق مولف (کپی رایت) را داده و دسترسی به بازار خود را گسترش می دهد. بنابراین، پس از دو سال مذاکره، طرفین در نهایت به یک نتیجه بینابینی دست یافتند.

امکان توقف جنگ تجاری میان آمریکا و چین - اسپوتنیک ایران
امکان توقف جنگ تجاری میان آمریکا و چین

به عنوان بخشی از مذاکرات در مرحله دوم معامله، بحث در مورد حذف هزینه های گمرگی باقیمانده پیش بینی می شود. رابرت لایتهایزر، نماینده تجارت آمریكا در رابطه با نتیجه گیری مرحله اول توافق نامه تجارت بین پكن و واشنگتن گفت: " ایالات متحده تعرفه های خود را با نرخ 25٪ برای كالاهای چینی به ارزش حدود 250 میلیارد دلار و همچنین 7.5٪ برای كالاهای به ارزش 120 میلیارد دلار حفظ خواهد كرد."

 با این حال، ترامپ خاطرنشان کرد که رفع این محدودیت ها یک امتیاز اصلی برای مذاکرات در مرحله دوم معامله خواهد بود.

دولت آمریكا در صورت نقض شرایط معامله تجاری در مرحله اول خود، آمادگی دارد تا تعرفه های جدیدی را اعلام كند. "مکانیسم اجرای ویژه ای" پیش بینی شده است که از جمله توسط اسناد مخفی تنظیم می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала