اتحادیه اروپا: برای حفظ صلح، نیاز به حفظ برجام است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا: برای حفظ صلح، نیاز به حفظ برجام است
اتحادیه اروپا: برای حفظ صلح، نیاز به حفظ برجام است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام نمود که عدم تفاهم در خصوص برجام، تنش در منطقه را افزایش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص برجام و سیستم مالی اروپا اعلام نمود: موضع اتحادیه اروپا درباره ایران واضح است: بدون توافق هسته ای با ایران ، یک عنصر مهم از منع گسترش سلاح های هسته ای و مکانیسم امنیتی در منطقه از بین می رود". 

دکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش وزارت امور خارجه ایران به مکانیزم ماشه

نماینده عالی اتحادیه اروپا در جلسه علنی پارلمان اروپا در استراسبورگ گفت: "عدم تفاهم در این خصوص تنها تنش در منطقه را افزایش می دهد. و زمان پایان دادن به تشدید اختلافات، در حال اتمام است."

بورل ادامه داد: "برجام بسیار مهم است. اگر ما نتوانیم این توافق هسته ای را حفظ کنیم ، فقط تنش ها در منطقه را افزایش می دهیم."

وی در پایان یادآور شد: "باید منتظر گزارش بعدی آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد پایبندی تهران به برجام باشیم. وبه عنوان هماهنگ کننده این توافق نامه ، با سایر شرکت کنندگان ارتباط برقرار می کنیم و از نزدیک وضعیت را نظارت می کنیم".

پیش از این، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام داشت که بیانیه وزارتخانه‌های خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس مبنی بر راه‌ اندازی مکانیزم حل اختلاف(ماشه) به عنوان بخشی از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای برنامه هسته‌ای ایران چیز جدید و مهمی را به همراه ندارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала