پمپئو امیدوار است احترام متقابل بین آمریکا و ایران بازگردد

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonپمپئو امیدوار است احترام متقابل بین آمریکا و ایران بازگردد
پمپئو امیدوار است احترام متقابل بین آمریکا و ایران بازگردد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایك پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا ابراز امیدواری كرد كه ایران دیدگاه های آمریکا در مورد نیاز به بازگشت به احترام متقابل را در نظر بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایك پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا روز دوشنبه با حضور در دانشگاه استنفورد گفت: "ما نمی دانیم که واکنش رژیم ایران به این واقعیت که ما همچنان به احیای ابزار بازدارندگی خود(در رابطه با ایران)ادامه خواهیم داد، چه خواهد بود. اگر همه ما انتخاب صحیحی انجام دهیم و به احترام متقابل بازگردیم، این به نفع جهان خواهد بود."

پمپئو افزود: "ما امیدواریم که رهبری جمهوری اسلامی ایران دیدگاه های ما را در نظر بگیرد و به این هدف دست یابیم تا امنیت را در اینجا و برای ثبات در خاورمیانه و در سراسر جهان تقویت کنیم."

برخی منابع خبری ادعا کردند که معاون ترامپ پس از حمله ایران وارد عراق شد - اسپوتنیک ایران
برخی منابع خبری ادعا کردند که معاون ترامپ پس از حمله ایران وارد عراق شد

پیشتر به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، بالگردهای آمریکایی به کاروانی که در آن سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌همراه ابومهدی المهندس معاون نیروهای الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان حضور داشتند شلیک کردند. پس از این حادثه در واشنگتن گفته شد که این اقدام آنها دفاعی بوده است. ترامپ مدعی شد که سردار سلیمانی در حال آماده سازی برای "حمله به دیپلمات ها و پرسنل ارتش آمریكا" بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در پاسخ به ترور سردار سلیمانی توسط بالگردهای آمریکایی، در شب 8 ژانویه حمله موشکی به دو پایگاه آمریکایی در عراق انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала