گزارش و تحلیل

در حالی که ما نیاز به جاذبه داریم، چرا اصرار بر دافعه است

© Fotolia / Andrey Burmakinدر حالی که ما نیاز به جاذبه داریم، چرا اصرار بر دافعه است
در حالی که ما نیاز به جاذبه داریم، چرا اصرار بر دافعه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اینکه یک مجری بیاید و در صدا و سیما اظهار کند که هر فردی که با سلیقه آن مجری همراه نیست باید ایران را ترک کند، باید با جدیت به آن توجه شود.

در شرایطی که مملکت ما با باران حمله های دشمنان برای ایجاد تفرقه میان ایرانیان مواجه می باشد برخی معلوم نیست برای چه از تریبون هایی که در اختیارشان است استفاده می کنند و در راستای اهداف دشمنان ایران زمین عمل می کنند. 

تلویزیون - اسپوتنیک ایران
دو مجری تلویزیون به همکاری خود با صدا و سیما پایان دادند

تنوع فکری حق همه ملت ها در همه جای جهان است و اگر این تنوع فکری نباشد هیچ مملکتی امکان رشد و تعالی ندارد و هیچ کس حق ندارد خود را مالک اصلی مملکت بداند و بقیه را طرد شده.

ایران مال همه ایرانی ها هست با هر تفکر و سلیقه ای باشند.

تنها افرادی که می توان آنها را طرد شده دانست افرادی هستند که دست در دست دشمن می گذارند و به ملت و مردم خود خیانت می کنند، و این منحصر به ایران نیست بلکه در همه جای جهان هر کس با دشمن همراه شود و به مملکت خود خیانت کند یا به اعدام محکوم می شود و یا اینکه در بهترین شرایط از کشور خود طرد یا تبعید می شود.

برخی افراد حتی جایگاه خود را متوجه نیستند و ظاهرا متوجه نیستند که اگر یک تریبون رسمی در اختیار آنها قرار گرفته آن تریبون مربوط به آنها نیست و آنها وظایفی دارند که باید بر اساس آن عمل کنند نه بر اساس سلیقه و تفکر ویا احساسات شخصی، حتی اگر برخی هم با آنها همسو باشند.

به هر حال وظیفه اصلی رسانه ملی ایجاد وحدت ، ایجاد جاذبه و مقابله با برنامه ریزی های دشمن است نه تفرقه اندازی و ایجاد دافعه.

اینکه یک مجری بیاید و در صدا و سیما اظهار داشته باشد هر فردی که با سلیقه آن مجری همراه نیست باید ایران را ترک کند و برود مساله ای است که باید با جدیت به آن توجه شود.
بر چه اساسی به چنین فردی و با چنین تفکری اصلا اجازه داده می شود از تریبون صدا و سیما که متعلق به همه مردم ایران هست استفاده کند تا نظرات شخصی خود را به این شکل بیان کند.

برخی برای خود شیرینی و یا اینکه بخواهند برای خودشان در جاهایی جایگاهی پیدا کنند ممکن است حاضر باشند هر حرفی از دهنشان میاید بزنند اما اینکه چنین حرفی را بخواهند از پشت تریبون صدا و سیما که متعلق به همه مردم ایران است بزنند مساله دیگری است.

هر ایرانی در حد یک هشتاد ملیونوم حق دارد نظر خود را در مورد همه چیز که متعلق به ایرانی ها است اعلام کند اما باید توجه داشت صدا و سیما متعلق به همه مردم ایران است ونباید منبر یک هشتاد ملیونوم شود بلکه باید منبر هشتاد ملیونی مردم ایران باشد.

جای تاسف دارد که به دلیل همین ضعفی که وجود دارد دشمنان نظام جمهوری اسلامی و حتی وحدت مردم ایرانزمین توانسته اند رسانه هایی را در خارج از کشور راه بیاندازند که روی داخل ایران تاثیر بسزایی داشته باشد.

در حالی که در عموم کشورهای جهان مشاهده می کنیم که مردم سراغ رسانه های مورد حمایت دیگر کشورها نمی روند اما در ایران مشاهده می کنیم که بسیاری از ایرانی ها جذب رسانه های مورد حمایت دشمنان ایران می شوند، مقصر اصلی در این ماجرا همان افرادی هستند که به جای اینکه به فکر این باشند که صدا و سیما متعلق به هشتاد ملیون ایرانی است صدا و سیما را محدود به یک هشتاد ملیونوم می کنند. 

تجمع مقابل سفارت انگلیس در تهران؛ اعتراض یا انحراف - اسپوتنیک ایران
تجمع مقابل سفارت انگلیس در تهران؛ اعتراض یا انحراف

همین مساله منجر می شود که رسانه ملی ایرانی ها مخاطبین خود را از دست بدهد و به جای اینکه بتواند روی ایجاد وحدت ملی تمرکز کند موجب ایجاد تفرقه می شود و بسیاری از مشکلاتی که امروزه در مملکت ما با آن مواجه هستیم همین تفکر های تفرقه بر انگیز است که فقط به نفع دشمنان است.

البته ماجرا فقط مربوط به صدا و سیما نیست بلکه ما حتی مثلا مشاهده می کنیم خانم یا آقایی که روزی نماینده مجلس شورای اسلامی بوده و چادر به سر در مجلس بوده و کلی ادعای مذهبی بودن دارد و بیش از همه شعار می داد به یک باره در صدای آمریکا ظاهر می شود و کشف حجاب می کند.

چه بسا که مشاهده می کنیم حتی برخی از همین هایی که در صدا و سیما روزی شعار گونه پرمدعا بودند و هیچ کس حریفشان نمی شد به یک باره از رسانه های بیگانه سر در می آورند و مشخص می کند از همان ابتدا در صدد ایجاد تفرقه از درون در میان مردم ایران بوده اند.

قطعا باید نسبت به افرادی که در صدد ایجاد تفرقه در میان مردم ایران مخصوصا در این برهه های حساس می باشند توجه ویژه داشت که هدف اصلی شان چیست وچرا در این برهه حساس به جای تلاش برای ایجاد وحدت ملی به دنبال تحریک احساسات مردم و ایجاد تفرقه هستند؟

گویند نترس از آنکه های و هوی دارد از آن بترس که سر به توی دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала