درخواست دادستان کل ایران از دولت برای اخراج سفیر انگلیس

© Photo / IRNAدرخواست دادستان کل ایران از دولت برای اخراج سفیر انگلیس
درخواست دادستان کل ایران از دولت برای اخراج سفیر انگلیس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران: کاری که از دولت انتظار می‌رود این است که هرچه زودتر نسبت به اخراج سفیر انگلیس از ایران اقدام کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روابط عمومی دادستانی کل ایران، محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران با حضور در جمع خبرنگاران درباره حضور سفیر انگلیس در جمع معترضان: "این حضور مفتضاحانه نشان‌دهنده آن است که اینگونه حوادث و تجمعات خلاف قانون توسط عناصر خارج از کشور چه آمریکا و چه انگلیس مدیریت می‌شود."

وی بیان کرد: حضور سفیر یک کشور در کشوری دیگر و در جمع غیرقانونی تعدادی هنجارشکن به هیچ وجه برای ما قابل قبول نبوده و این اقدام قابل تعقیب است‌.

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: کاری که از دولت انتظار می‌رود این است که در اولین فرصت نسبت به اخراج چنین آدم قانون شکنی هرچه زودتر نسبت اقدام کند.

وی افزود: البته به نظر ما این اقدام سفیر قابل تعقیب بین المللی هم هست که یک سفیر بدون داشتن مجوز در یک جمع غیرقانونی حضور یابد و بعد هم بهانه‌ بیاورد که من برای اظهار همدردی با کشته شدگان حادثه سقوط هواپیما در این جمع حضور داشته ام.‌ سخنی که یک دروغ غیرقابل قبول است‌. کاری که از دولت انتظار می‌رود این است که هرچه زودتر نسبت به اخراج این فرد اقدام کند.

امور خارجه ایران اقدام سفیر انگلیس را دخالت در امور داخلی ایران نامید - اسپوتنیک ایران
امور خارجه ایران اقدام سفیر انگلیس را دخالت در امور داخلی ایران نامید

در 11 ژانویه، خبرگزاری تسنیم گزارش داد که مقامات انتظامی ایران سفیر انگلیس را به مدت چند ساعت بازداشت کردند زیرا وی در تجمع اعتراضی شرکت کرده و در زمان تظاهرات مردمی در نزدیکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر سعی داشت تا جمعیت را هدایت کند. در 12 ژانویه، مک ایر به وزارت امور خارجه ایران احضار شد. مک ایر نیز گفت که او در اعتراضات شرکت نداشته، بلکه فقط قصد ادای احترام به قربانیان سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی را داشته و پنج دقیقه بعد محل برگزاری را ترک کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала