خلبان و کادر پرواز ناتمام تهران-کی‌یف +عکس، ویدئو

© Sputnik / Evgeny Epanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر گریه کهنه سرباز امریکایی به خاطر شجاعت خلبان روس در سوریه + فیلم
گریه کهنه سرباز امریکایی به خاطر شجاعت خلبان روس در سوریه + فیلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرواز ۷۵۲ بوئینگ ۷۳۷ اوکراین از فرودگاه بین‌المللی ایران به مقصد کی‌یف دقایقی پس از بلند شدن سقوط کرد و همه سرنشینان خود را به کام مرگ کشاند.

به گزارش اسپوتنیک، پرواز هواپیمای اوکراینی با ۱۷۹ سرنشین که ۹ تن از آنها خدمه پرواز و اهل کشور اوکراین بودند، صبح روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه ۹۸، ۶ دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه امام، بین پرند و شهریار در استان تهران، سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

View this post on Instagram

A post shared by توئیتر فارسی (@twiit.farsi) on

کاترینا گاپوننکو، همسر خلبان این پرواز به شبکه خبری «اسکای نیوز» گفت: «به او گفتم پرواز نکن! این کار را نکن! اما او گفت: «نمی‌توانم حرفم را عوض کنم. اگر من نروم، کس دیگری نیست. اگر پرواز در برنامه باشد، باید پرواز کنم. از او خواستم بماند.»

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

او می‌گوید همسرش، ولودمیر گاپوننکو فکر کرده بوده پرواز دوسره‌اش از تهران به کی‌یف، به خاطر تنش‌های حاکم بر منطقه که به دنبال ترور قاسم سلیمانی به دست آمریکا بالا گرفته بود، لغو خواهد شد. اما از آنجایی که پرواز به تهران همچنان در برنامه شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین باقی ماند، ناگزیر به انجام آن است.
خانم گاپوننکو در ادامه می‌گوید: «این فاجعه برای دو دختر ۱۱ و ۶ ساله او به مراتب دشوارتر بوده است. آن‌ها نمی‌فهمند چرا چنین حادثه‌ای روی داده است. نمی‌فهمند آینده چطور خواهد بود. آن‌ها منتظر پدرشان هستند؛ امیدوارند برگردد.»

View this post on Instagram

A post shared by تاریخ ایران و جهان🔖 (@tarikh_gram) on

تصاویری از ادای احترام به جان باختگان سانحه هواپیمایی مسافربری در فرودگاه اوکراین، با اهدا گل و روشن کردن شمع برای خلبان، کمک خلبان و خدمه اوکراینی پرواز ۷۵۲ و همه مسافرانی که قرار بود به این فرودگاه برسند، در فضای مجازی منتشر می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by آخرین خبر (@akharinkhabar) on

کاربران زیادی ضمن ابراز تاسف و همدردی با این اتفاق ناگوار، معتقدند ایران با این اشتباه یک سیلی به دشمن زده و چند لگد به مردم خود که نتیجه‌ای جز جان باختن ۱۷۹ انسان بی‌گناه نداشته است. این کاربران برخورد محترمانه و ادای احترام به کشته‌شدگان این حادثه توسط مردم اوکراین را تحسین می‌کنند و عنوان می‌کنند اگر این حادثه برعکس اتفاق افتاده بود مردم ایران قیام می‌کردند و شعارهایی ناخوشایند علیه آن دولت به زبان می‌آوردند.

View this post on Instagram

A post shared by آرایشی شهریار (@arayeshishahryar) on

جمعی از کاربران نیز از اینکه مقامات و مسئولین ایرانی در مصاحبه‌ای حاضر نشده‌اند و از مردم عذرخواهی نکرده‌اند گلایه می‌کنند. آنها به موضوع مراسم سوگواری برای این جان‌باختگان نیز اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند نه تنها عزای عمومی برای این حادثه اعلام نشده است، مراسمی نیز در نظر گرفته نشده است و این اتفاقات و رفتارها را مایه تاسف و ناامیدی از دولتمردان خود می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала