استیضاح وزیر راه و شهرسازی ایران

© Sputnik / SHAمجلس شورای اسلامی
مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی به هیات رییسه مجلس تحویل داده شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از تحویل طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی به هیات رییسه مجلس سخن گفت.

بهرام پارسایی در این خصوص گفت:« طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی در پی حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی با دو محور تحویل هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شد. یکی این‌که چرا این وزارتخانه در شرایط جنگی مانع پرواز هواپیماهای مسافری نشده است و دیگر اینکه چرا برخلاف قوانین ایکائو و پیش از انجام اقدامات کارشناسی علت سقوط هواپیمای اوکراینی با قاطعیت نقص فنی اعلام شده است.

هواپیما در شرایط فورس ماژور هدف قرار گرفته است - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هواپیما در شرایط فورس ماژور هدف قرار گرفته

در رابطه با اظهارات سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه ‌که ایشان مسئولیت به عهده گرفتند قابل تحسین است؛ اگرچه مردم منتظر واکنش مثل عزل و استعفا هستند. از سوی دیگر پذیرش مسئولیت از سوی ایشان نافی سهل‌انگاری و خطای دیگران نیست؛ لذا ما طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را مطرح کردیم زیرا معتقدیم هر کسی قصور کرده باید به سهم خود پاسخگو باشد.

در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی تنها یک نفر مقصر نیست که استعفا یا برکناری رییس سازمان هواپیمایی و رییس کمیته بررسی سانحه موضوعی مورد انتظار است».

هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراین با بیش از 170 مسافر تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک کرد که حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند. ‌ستاد کل نیروهای مسلح ایران تأیید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت شلیک پدافند هوایی قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала