سوئد سفیر ایران را در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی فراخواند

© AP Photo / Boris Grdanoskiسوئد سفیر ایران را در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی فراخواند
سوئد سفیر ایران را در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی فراخواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه سوئد، سفیر ایران در این کشور را در رابطه با اوضاع پیرامون هواپیمای اوکراینی فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک، آن لینده، وزیر امور خارجه سوئد گفت، سید رسول مهاجر سفیر ایران در سوئد در رابطه با اوضاع پیرامون بوئینگ اوکراینی که در تهران هدف موشک سیستم پدافندی ایران قرار گرفت، به وزارت امور خارجه احضار شد.

اتحادیه اروپا بخاطر حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ایران را تحریم نمی کند - اسپوتنیک ایران
اتحادیه اروپا بخاطر حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ایران را تحریم نمی کند

آن لینده در توئیتر خود نوشت: " سفیر ایران، مهاجر امروز و پس از آنکه هواپیمای اوکراینی مورد هدف قرار گرفت به وزارت امور خارجه احضار شد. ما خواستار همکاری، سرعت و شفافیت هستیم، همچنین  اینکه این کشور (ایران) مسئولیت خود در قبال بازماندگان را از نظر جبران خسارت بر عهده بگیرد. الان تمرکز بر آن است که کمک های لازم به بازماندگان برسد. یک گروه پشتیبانی کنسولی امروز به ایران عزیمت خواهد شد."

هواپیمای بوئینگ 737-800 هواپیمایی بین المللی اوکراین که به مقصد کی یف پرواز می کرد، اندکی پس از ترک فرودگاه تهران در تاریخ 8 ژانویه صبح زود سقوط کرد. براساس آمارهای رسمی، 176 نفر جان باختند: شهروندان ایران، اوکراین، کانادا، انگلیس، آلمان، سوئد و افغانستان. ارتش ایران در 11 ژانویه گفت که بوئینگ اوکراینی به طور تصادفی هدف شلیک سیستم پدافندی ایران قرار گرفته است و عامل انسانی را مقصر دانست: این هواپیما در نزدیکی تأسیسات نظامی ایران پرواز می کرد و به عنوان هدف دشمن اشتباه گرفته شد، و دقیق تر یک موشک کروز در نظر گرفته شد. در همین حال، ایران خاطرنشان كرد كه آنها انتظار حمله از آمریكا را داشتند و به همین دلیل سیستم های پدافند هوایی این كشور در حالت آماده باش قرار داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала