مقام ایرانی از حضور هواپیمای دوم در هنگام سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد

© Sputnik / Iranian Red Crescent Society /  مراجعه به بانک تصاویر مقام ایرانی از حضور هواپیمای دوم در هنگام سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد
مقام ایرانی از حضور هواپیمای دوم در هنگام سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابوالفضل موسوی بیوکی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ایران گفت که هواپیمای خطوط هوایی قطر در هنگام پرتاب موشک به هواپیمای مسافربری اوکراین بر فراز آسمان تهران پرواز می کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ابوالفضل موسوی بیوکی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ایران گفت که هواپیمای خطوط هوایی قطر در هنگام پرتاب موشک به هواپیمای مسافربری اوکراین بر فراز آسمان تهران پرواز می کرد.

وی ادامه داد: "آن شب یک هواپیمای قطری نیز وجود داشت و هنگامی که وارد آسمان ایران شد به برج مراقبت ایران موقعیت خود را گزارش داد و آنها نیز به نوبه خود به نیروهای پدافند هوایی اطلاع دادند، آنها موفق به هماهنگی شدند تا هواپیما طبق معمول پرواز کند."

وی توضیح داد که به احتمال زیاد هواپیمای قطر متوجه نور در آسمان شده و درخواست را انجام داده است. برج مراقبت نیز به نوبه خود با نیروهای پدافند هوایی تماس گرفتند و اجازه پرواز را دادند.

سپاه مسئولیت سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران را بر عهده گرفت - اسپوتنیک ایران
سپاه مسئولیت سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران را بر عهده گرفت

صبح روز چهارشنبه (18 دی ماه) یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند. مقامات ایرانی ابتدا هر گونه دخالت در این حادثه را تکذیب کردند، اما در 11 ژانویه اعلام کردند که توسط پدافند ایرانی این هواپیما ساقط شده است. وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف گفت: این هواپیمای مسافربری ناخواسته به دلیل "خطای انسانی" توسط یک موشک مورد اصابت قرار گرفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد كه سامانه پدافند هوایی این كشور هواپیما را به عنوان موشك كروز شناسایی کرد و اپراتور زمان کمی برای تصمیم گیری داشت و تصمیم اشتباه گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала