فرمانده ارتش ملی لیبی وارد مسکو شد

© AP Photo / Mohammed El-Sheikhy, Fileفرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی وارد مسکو شد
فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی وارد مسکو شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده ارتش ملی لیبی، پس از آغاز اجرای طرح پیشنهادی ترکیه و روسیه در رابطه با آتش بس در لیبی وارد مسکو شد.

به گزارش اسپوتنیک، «خلیفه حفتر» فرمانده «ارتش ملی لیبی»، یکشنبه شب وارد مسکو پایتخت روسیه شد.

اروپا خواستار خروج ترکیه از لیبی شد - اسپوتنیک ایران
اروپا خواستار خروج ترکیه از لیبی شد

یک منبع لیبیایی به اسپوتنیک گفت؛ احتمال دارد که خلیفه حفتر در مسکو با فایز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی دیدار و گفتگو کند. به نقل از این منبع، السراج امروز(دوشنبه) وارد مسکو خواهد شد.

روز شنبه ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه از طرفین خواستند که آتش بس کرده و برای گفتگو بر سر میز مذاکره بنشینند. این سفر فرمانده «ارتش ملی لیبی» نیز یک روز پس از آغاز اجرای طرح پیشنهادی ترکیه و روسیه در رابطه با آتش بس در مناطق غربی لیبی صورت گرفته است.

«ارتش ملی لیبی» به فرماندهی حفتر دیشب اعلام کرد که آتش‌بس در مناطق غربی لیبی از جمله طرابلس از بامداد یکشنبه وارد مرحله اجرا شده است. پیشتر ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه خواستار ایجاد آتش بس در لیبی شده بودند.

درگیری‌ها در لیبی از اوایل فروردین امسال به دستور خلیفه حفتر برای تصرف طرابلس آغاز شد که ادامه این حملات در نهایت به صف‌آرایی بین‌المللی در بین کشورهای حامی طرفین منجر شده است. از یک سو، کشورهایی مانند ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج و از سوی دیگر، امارات، مصر و عربستان از ارتش حفتر حمایت می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала