ربیعی: حتی رئیس جمهور از علت سقوط هواپیما اطلاع نداشت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ربیعی: حتی رئیس جمهور از علت سقوط هواپیما اطلاع نداشت
ربیعی: حتی رئیس جمهور از علت سقوط هواپیما اطلاع نداشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت ایران، علی ربیعی در مورد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت که دولت دروغ نگفت بلکه هیچکس و حتی رئیس جمهور از جریان خبر نداشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا،  سخنگوی دولت ایران، علی ربیعی با اشاره به اینکه دروغ به معنی جعل آگاهانه و عامدانه واقعیت است، اظهار داشت: " همه کسانی که در آن روزها و در اوج جنگ روانی آمریکا علیه ملت ایران اظهار نظر می کردند، مبتنی بر عرق ملی و با استناد به اطلاعات موجود در همان لحظه اظهار بود و همه موضع گیری‌ها ریشه در بی اطلاعی و یا بهتر بگویم بی‌اطلاع گذاشتن آنها داشت."

نماینده مجلس ایران: عدم اطلاع از شلیک موشک به هواپیما دروغ است، لاپوشانی است - اسپوتنیک ایران
نماینده مجلس ایران: عدم اطلاع از شلیک موشک به هواپیما دروغ است، لاپوشانی است

ربیعی ضمن اشاره به انتقادات زیادی در این روزها متوجه مقامات مربوطه کشور شد، اظهار داشت: " ما متهم به دروغگویی و پنهانکاری شدیم در حالی‌که واقعا اینگونه نبود. حتی در بیانیه ای که من در پنجشنبه شب منتشر کردم برداشت عدم صداقت صورت گرفت. اما واقعیت این است که ما دروغ نگفتیم. دروغ به معنی جعل آگاهانه و عامدانه واقعیت است. این چیزی بود که از جانب ما به هیچ وجه اتفاق نیفتاد."

وی افزود: " روز جمعه نتایج تحقیقات نهایی‌شده ستاد کل نیروهای مسلح در دبیرخانه شورای امنیت ملی بررسی و به اطلاع رئیس‌جمهور رسید. پس از آن جلسه‌ای در دفتر رئیس‌جمهور تشکیل شد. همه بهت ‌زده، ناراحت و نگران بودند."

ربیعی با تاکید بر عدم اطلاع مقامات از جمله شخص رئیس‌جمهور از علت اصلی سقوط هواپیما تا عصر روز جمعه، اظهار داشت: " تا آن ساعت همان گونه که سردار حاجی‌زاده هم عنوان کردند، صرفا بر اساس اطلاعات و داده‌های موجود همان موقع اظهارنظر می‌کردند. به هرحال از عصر روز جمعه که رئیس‌جمهور از موضوع مطلع شدند، دستور تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی را دادند که منجر به صدور بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح و بیانیه رئیس‌جمهوری در این خصوص شد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала