ترامپ: اهمیتی ندارد که ایران مذاکره می کند یا نه و این به آنها بستگی دارد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: اهمیتی ندار که ایران مذاکره می کند یا نه و این به آنها بستگی دارد
ترامپ: اهمیتی ندار که ایران مذاکره می کند یا نه و این به آنها بستگی دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیام دیگری به زبان فارسی نوشت که اصلا برایم اهمیتی ندارد که آیا آنها مذاکره می کنند یا نه.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اظهارات رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا درباره ایران، در حساب کاربری خود در توئیتر بار دیگر به زبان فارسی نوشت: مشاور امنیت ملی امروز عنوان کرد كه تحریم ها و اعتراضات، ایران را«به شدت تحت فشار»قرار داده است و آنها را مجبور به مذاكره می كند.در واقع، اصلا برایم اهمیتی نداردکه آیا آنها مذاکره می کنند یا نه.این کاملاً به عهده ی خودشان است، اما سلاح هسته ای نداشته باشید و«معترضان خود را نکشید.

پیش از این رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفتگو با شبکه فاکس نیوز اعلام کرده بود که دونالد ترامپ با فارسی توئیت کردن حمایت خود از اعتراضات در ایران را نشان داده است و همچنان به حمایت‌های خود ادامه خواهد داد.

مشاور امنیت ملی آمریکا افزوده بود که سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران کارایی خود را نشان داده و رشد اقتصادی ایران منفی 10 درصد شده است و این کشور که پیشتر روزانه سه تا چهار میلیون بشکه نفت تولید می‌کرد صادرات نفتی‌اش به شدت کاهش یافته است. ایران هیچ گزینه‌ای جز اینکه به میز مذاکره بازگردد ندارد.

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала