بوئینگ، اقتصاد آمریکا را ورشکست می‌کند

© AP Photo / Ted S. Warrenبویینگ
بویینگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشکلاتی که بوئینگ با آن‌ها روبرو شده است می تواند به فروپاشی اقتصاد آمریکا فراروید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « CNBC»، مشکلاتی که بوئینگ با آن‌ها روبرو شده است می تواند به فروپاشی اقتصاد آمریکا منجر شود.

استیون منوچین وزیردارایی آمریکا گفت که کشور با خطر از دست دادن 0,5 درصد تولید ناخالص ملی روبرو خواهد شد. و وضعیتی که «بوئینگ» دچار آن شده است باعث کند شدن تولیدناخالص ملی خواهد شد. این شرکت بزرگترین شرکت صادرکننده ایالات متحده است.

پیشتر وی اعلام کرده بود که رشد تولید ناخالص ملی از 2 تا 3 درصد است. واشنگتن  معتقد است که با اجرای قراردادهای تجاری با چین می توان به بالاترین رشد اقتصادی رسید.  قرار است اولین معاملات تجاری در آینده نزدیک به امضا برسند.

شکست بوئینگ در برابر ایرباس - اسپوتنیک ایران
شکست بوئینگ در برابر ایرباس

بوئینگ در دسامبر سال 2019 اعلام کرد که برای مدت نامعلومی از تولید «بوئینگ 737 مکس» دست خواهد کشید. این تصمیم پس از سقوط هواپیمایی از این نوع در اندونزی در اکتبر سال 2018 و سانحه دیگری از این نوع در اتیوپی در مارس 2019  میلادی اتخاذ شد. رویهمرفته در این دو پرواز 346 نفر جان خود را از دست دادند.

ژانویه سال 2020 شرکت Spirit AeroSystems، یکی از تحویل‌دهندگان اصلی اجزاء هواپیماهای «بوئینگ 737 مکس» تصمیم گرفت بخشی از کارگران خود را اخراج کند که تقریبا 2800 نفر را شامل می شود.

شرکت هواپیمایی بوئینگ بزرگ‌ترین صادرکننده کالا و خدمات هواپیمایی و در کل حوزه هوایی در قاره آمریکا و جهان است. سهام شرکت هواپیمایی بوئینگ در بزرگ‌ترین بازارهای بورس جهان در بالاترین حد ممکن معامله می‌شود. شرکت بوئینگ به عنوان بخشی از میانگین صنعتی بسیاری از شرکت‌های معروف بزرگ جهان که در زمینه هوایی فعالیت می‌کنند نیز به ‌شمار می‌آید.

شرکت آمریکایی بوئینگ مالک 85 درصد از 12 هزار هواپیمای تجاری، مسافربری و باربری در جهان است. بخش فروش هواپیماهای بوئینگ بیش از 90 کشور را پوشش می‌دهد. 75 درصد هواپیماهای تجاری جهان نیز توسط شرکت بوئینگ تأمین می‌شوند. شرکت بوئینگ با 22 هزار تأمین‌کننده جهانی قرارداد دارد، همچنین به عنوان بزرگ‌ترین پیمانکار سازمان فضایی آمریکا محسوب می‌شود.

از جایی که بوئینگ 4هزار و 636 سفارش ساخت هواپیمای مدل 737 دارد که حدود 80 درصد از کل 5 هزار و 826سفارش در حال ساخت این شرکت است، در صورت توقف این سفارشات، فاجعه‌ای بزرگ در انتظار بوئینگ خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала