احداث بنای یادبود در محل ترور سردار سلیمانی در عراق

© REUTERS / WANA / Nazanin Tabatabaeeاحداث بنای یادبود در محل ترور سردار سلیمانی در عراق
احداث بنای یادبود در محل ترور سردار سلیمانی در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت فرهنگ عراق خبر از احداث بنای یادبودی به یاد شهادت سردار قاسم سلیمانی در محل شهادت ایشان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان عضو کمیته فرهنگ و گردشگری پارلمان عراق، وزارت فرهنگ عراق روز یکشنبه خبر از احداث یک بنای تاریخی در محل درگذشت ابو مهدی المهندس و ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی داد.

عراق در مورد حمله ایران به آمریکا  هشدار داده بود - اسپوتنیک ایران
عراق در مورد حمله ایران به آمریکا هشدار داده بود
 

وزارت فرهنگ عراق بنای یادبودی در محل شهادت ژنرال سلیمانی در نزدیكی فرودگاه بغداد خبر داد.

عضو کمیته فرهنگ و گردشگری پارلمان عراق در این خصوص گفت: "پس از ملاقات با وزیر فرهنگ ، توافق نامه ای برای احداث یک بنای تاریخی حاصل شد. وزیر دستور داد که برای اجرای این طرح مناقصه ای با حضور انجمن مجسمه سازان برپا شود".

وی خاطرنشان کرد: در جریان مشورت با سازمان هواپیمایی کشوری ، سازمان های شیعه و اداره امنیت بغداد ، مکانی خاص برای این اثر تاریخی انتخاب خواهد شد.

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала