اتحادیه اروپا بخاطر حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ایران را تحریم نمی کند

© REUTERS / Yves Hermanاتحادیه اروپا بخاطر حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ایران را تحریم نمی کند
اتحادیه اروپا بخاطر حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ایران را تحریم نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابعی در اتحادیه اروپا اعلام کردند که این اتحادیه تصمیم ندارد بخاطر سرنگونی سهوی بوئینگ اوکراینی توسط پدافند سپاه، تحریم های یکجانبه ای را علیه ایران اعمال کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از یک منبع، اتحادیه اروپا تحریم های یک جانبه علیه ایران را در رابطه با سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین، که تهران پیش از این مسئولیت آن را برعهده گرفت، اعمال نمی کند.

خاطرنشان شده است که اتحادیه اروپا "در این مرحله" دلیلی برای اعمال تحریم ها نمی بیند. همچنین در بروکسل متذکر شدند که " ابتدا باید نتایج تحقیقات مشخص شوند."

نتانیاهو ایران را به دروغگویی در خصوص هواپیمای اوکراینی متهم کرد - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو ایران را به دروغگویی در خصوص هواپیمای اوکراینی متهم کرد

گفتنی است که صبح روز چهارشنبه (18 دی ماه) یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند .

در ابتدا علت فاجعه سقوط بوئینگ نقص فنی نامیده شد. با این حال، پس از 72 ساعت وزارت امور خارجه ایران اعلام كرد كه علت این سانحه "خطای انسانی" است: هواپیمای مسافربری اوکراین با یك هواپیمای دشمن اشتباه گرفته شد، در نتیجه یك موشك پدافند به آن اصابت كرد. رئیس جمهور ایران، حسن روحانی نیز بابت سرنگونی سهوی هواپیمای اوکراینی عذرخواهی نموده و تسلیت گفت.

این فاجعه در کانون تنش های شدید روابط بین ایالات متحده و ایران و پس از حمله موشکی ایران به پایگاه های های نظامی آمریکا در عراق رخ داد، پیش از این، مقامات ایرانی اظهارات شماری از رهبران غربی را که احتمال می دادند سقوط هواپیما در اثر اصابت موشک باشد را تکذیب کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала