کیهان کلهر: موسیقی جدی هیچگاه نباید تعطیل شود

© Photo / Tasnimکیهان کلهر: موسیقی جدی هیچگاه نباید تعطیل شود
کیهان کلهر: موسیقی جدی هیچگاه نباید تعطیل شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کیهان کلهر و نادر مشایخی دو استاد برجسته موسیقی در حاشیه آخرین کنسرت‌های خود نسبت به لغو اعتراضی اجراهای هنری از سوی برخی هنرمندان واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دانشجو، کیهان کلهر و نادر مشایخی دو هنرمند برجسته موسیقی ایران یکشنبه شب بیست و دوم دی‌ماه و در حاشیه تازه‌ ترین کنسرت‌های خود در تالار وحدت تهران، به توضیح دلایل خود برای برپایی این اجرا‌های زنده با وجود تصمیم برخی دیگر از هنرمندان برای لغو برنامه‌های خود پرداختند.

کنسرت در شهر سن پترزبورگ - اسپوتنیک ایران
کیهان کلهر برنده جایزه وومکس شد +ویدئو

کیهان کلهر نوازنده و آهنگساز بین‌المللی موسیقی ایران که در هفته‌های گذشته مشغول برگزاری تور کنسرت‌ " شهر خاموش" است، شب گذشته ضمن ابراز تأسف در خصوص حادثه تلخ و ناگوار سقوط هواپیمای اوکراینی خطاب به دوست داران خود با اشاره به مخالفتش با  پیشنهاد لغو این کنسرت گفت: " "ماه بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و می‌توان گفت: خیلی از این ماجرا‌هایی که دیدیم در اختیار خودمان نبود. از سوی دیگر زمزمه‌هایی از این طرف و آن طرف بود که ما هم باید کار نکرده و کنسرت هم برگزار نکنیم. اما لازم است در اینجا توضیحاتی را پیرامون این مساله ارائه دهم."

وی با اشاره به اینکه خانواده موسیقی برای رسیدن به جایگاه امروز تلاش زیادی کرده است، اظهار داشت: " فکر می‌کنم در این شرایط ما باید در کنار شما باشیم و از نفس هم استفاده کنیم و به جای عصبانی بودن و پرخاشگری، این جو زمخت و خشن را با موسیقی تلطیف کنیم تا برای همه ما قابل تحمل باشد."

وی همچنین افرود: موسیقی جدی و هنر جدی هیچ‌گاه نباید تعطیل شود، چرا که کارش به تفکر واداشتن افراد است نه مسائل دیگر. به هر صورت اگر می‌خواهیم به لحاظ اجتماعی هر قدمی برداریم باید در ابتدا به فرهنگ توجه کرده و آن را بارور کنیم. ما باید ریشه تمام مسائل را در فرهنگ بدانیم. به‌طور حتم اگر مسائل فرهنگی رو به تحلیل باشد و ما کار نکنیم، خیلی‌ها از این بابت خوشحال می‌شوند. به هر حال من بازهم خوشحالم که امشب در خدمت شما هستم و این شانس را دارم که شما عزیزان با این همه گرفتاری اینجا جمع شده‌اید، تا در کنارهم برای یک ساعت موسیقی جدی گوش کنیم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала