گزارش و تحلیل

ماجرای بودار سقوط هواپیمای اوکراینی

© Sputnik / Iranian Red Crescent Society /  مراجعه به بانک تصاویر ماجرای بودار سقوط هواپیمای اوکراینی
ماجرای بودار سقوط هواپیمای اوکراینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هیچ کس در ایران را نمی توان پیدا کرد که از ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی ناراحت نباشد اما روند جریانات بعد از سقوط هواپیما مقداری غیر منطقی به نظر می آید و خارج از نرم عادی است.

اولین سوالی که برای همه مطرح است این است که اصلا ماجرا چی بوده و چی شده؟

هنوز کسی نتوانسته دقیقا متوجه شود که ماجرای هواپیمای اوکراینی چی بوده.

احتمالا نیاز به تحقیقات مفصل است تا متوجه شویم که چه اتفاقی پیش آمده.

خط تماس ایران برای خانواده قربانیان هواپیمای اوکراین - اسپوتنیک ایران
خط تماس ایران برای خانواده قربانیان هواپیمای اوکراین
قطعا این ماجرا نمی تواند تقصیر را از دوش افرادی که کوتاهی کردند و در آن شرایط حساس جلوی پرواز های غیر نظامی را نگرفتند کم نمی کند و همه منتظر پاسخ هستند که چرا هنوز در این زمینه توضح قانع کننده ای ارائه نشده.

اما اینکه این ماجرا بخواهد کل دست آورد های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح را زیر سوال ببرد مقداری شک بر انگیز است.

چنین اشتباه هایی ممکن است در همه جای جهان پیش آید، در جایی ممکن است حتی یک نیروگاه هسته ای منفجر شود و در جای دیگری هواپیما سقوط کند.

مانند مثلا ماجرای نیروگاه هسته ای چرنوبیل و یا نیروگاه هسته ای در ژاپن.

بدیهی است اگر دولت ها و یا نیروهای مسلح بخواهند مخفی کاری کند هیچ کاری برای آنها ندارد و چه بسا که مشاهده کرده ایم در برخی شرایط اصلا هواپیما ها را مخفی کرده اند و هیچ کس بعد از چندین سال متوجه نشده که چی شده و هواپیما کجا است.

مثل پرواز سنگاپور به چین.

یا حتی برخی کشورها عمدا هواپیمای مسافر بری را هدف قرار داده اند و به جای عذر خواهی به افسران مربوط مدال شجاعت هم داده اند.

مانند کاری که آمریکایی ها با هواپیمای مسافربری ایران کرد.

جای تعجب دارد وقتی که نیروهای مسلح ایران بعد از 48 ساعت خود مسئولیت ماجرا را گردن گرفته اند چرا برخی اصرار به برهم زدن اوضاع داخلی کشور و زیر سوال بردن همه دست آوردهای نیروهای مسلح ایران دارند.

آیا غیر از این است که دشمنان ایران زمین در صدد هستند که نیروهای مسلح ایران مخصوصا یگان های موشکی سپاه پاسداران را تضعیف کنند.

ففرمانده سپاه: آرزو می‌کردم که مسافر بوئینگ 737 بودم و با مسافران آن هواپیما می‌مردم  - اسپوتنیک ایران
فرمانده سپاه: آرزو می‌کردم که مسافر بوئینگ 737 بودم و با مسافران آن هواپیما می‌مردم
چون همین یگان های موشکی هستند که خار چشم دشمنان ایران زمین می باشند.

چون همین یگان های موشکی هستند که پایگاه تروریست های داعش که در تهران عملیات انجام داده بودند را هزار و دویست کیلومتر دور تر از مرزهای ایران نابود کردند.

چون همین یگاه های وموشکی ایران می باشند که پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق را نابود کردند، و طبق گزارش رسانه های خودشان خوابگاه سربازان آمریکایی را با خاک یکسان کردند.

دو سه روز قبل یک مناظره با یکی از مشاوران دولت آمریکا روی شبکه تلوزیونی آر تی داشتیم و وی به صراحت گفت که ده ها هواپیمای بی 52 آمریکا بلند شده بودند تا اهدافی را در ایران منهدم کنند و طبق گزارش هایی که به صورت جسته گریخته منتشر می شود آمریکایی ها بلا فاصله پس از موشک باران پایگاه هایشان در عراق یک جنگ سایبری بر علیه ایران راه انداختند تا هواپیماهایشان بتوانند به راحتی اهدافی را در ایران بمباران کنند و یکی از کارهایی که آنها انجام داده بودند این بود که هواپیماهای غیر نظامی را روی رادارهای ایرانی شبیه هواپیماهای نظامی و یا موشک های کروز نمایش دهند.

حتی برخی هم باور دارند که ممکن است یک عامل نفوذی این کار را انجام داده باشد تا فضای رسانه ای را از بابت ترور شهید قاسم سلیمانی برگرداند و تحریک خیابان ها توسط رسانه های وابسته به دشمنان ایران ثابت می کند که این ماجرا مقداری بو دار است.

بنده در صدد توجیه هدف قرار دادن هواپیمای اوکراینی نیستم، چون به نظر بنده هیچ توجیهی نمی تواند جبران خون ریخته شده مسافران آن باشد اما آیا اگر به جای هواپیمای اوکراینی موشک کروز به سمت تهران پرتاب شده بود باز هم همین واکنش را می خواستید نشان دهید؟

با توجه به اینکه این هواپیما دچار نقص فنی بود حتی شاید اگر هم موشک آن را هدف قرار نمی داد خودش سقوط می کرد.

به هر حال اتفاقی است که افتاده و همه غمگین هستیم اما نباید اجازه دهیم که این ماجرا مستمسک دشمنان ما شود.

دشمنانی که به هیچ وجه نمی خواهند ایرانی ها روی آرامش را ببینند و هر روز به دنبال بهانه ای هستند که کشور را به تشنج بکشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала