امیر قطر: کمک‌های ایران فراموش نشدنی است

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / امیر قطر: کمک‌های ایران فراموش نشدنی است
امیر قطر: کمک‌های ایران فراموش نشدنی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی از تشکیل کمیسیون مشترک ایران و قطر در چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای ایران، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در نشست مشترک خبری با شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر اظهار داشت: بر همگان روابط تاریخی میان ایران و قطر روشن است. ایران کنار قطر بوده و در آینده هم کنار قطر باقی خواهد ماند.

امیر قطر برای دیدار با روحانی وارد تهران شد - اسپوتنیک ایران
امیر قطر برای دیدار با روحانی وارد تهران شد

رئیس جمهور ایران تصریح کرد: در مذاکرات امروز تصمیمات مهمی برای گسترش روابط دو کشور اتخاذ شد. روابط سیاسی ایران و قطر بسیار خوب بوده و در زمینه اقتصادی تجاری، علمی و فرهنگی ظرفیت های خوبی داریم. در سال های آینده کمیسیون مشترک بین ایران و قطر تشکیل می شود. همچنین امیدوارم در زمینه همکاری های فناوری به نتیجه برسیم. بنا داریم کمیسیون مشترک میان دو کشور سالانه برگزار شود. تصمیمان بر این است که رفت و آمد مقامات سیاسی و اقتصادی بیشتر شود تا از ظریفت های موجود به نفع دو کشور استفاده کنیم.

امیر قطر نیز در ادامه نشست خبری اظهار داشت: ملاقات خوبی با رئیس جمهور داشتم. روابط دو کشور ویژه است و باید برای گسترش روابط تلاش کنیم. در زمینه تبادلات تجاری و گردشگری رقم تعیین کرده و به آن خواهیم رسید.

شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی در ادامه افزود: کانال‌ها همیشه برای ارتباط میان دو کشور باز بوده هرچند برخی موارد هم اختلاف داشتیم. تشکر می کنیم از موضع ایران در سال های اخیر به خصوص در زمان محاصره که به ملت قطر کمک کردند؛ آسمان خود را در اختیار ما گذاشتند. این کمک‌ها را نمی‌شود فراموش کرد. از شخص رئیس جمهور و جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала